Business Hi-Tech

ZF eCommerce Summit 2023. Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Ponderea celor care au făcut tranzacţii online în ultimii 10 ani, în totalul utilizatorilor de internet, a crescut de la 11% în 2011 la 51% în 2022

Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Siguranţa plăţilor este importantă pentru că face parte din experienţa generală a clientului. Din cele 500 mil. tranzacţii pe care le procesăm într-o zi, marea majoritate sunt tranzacţii reale. Frauda la nivel global este undeva la 0,1%, iar investiţiile în securitate sunt foarte mari.

Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Siguranţa plăţilor este importantă pentru că face parte din experienţa generală a clientului. Din cele 500 mil. tranzacţii pe care le procesăm într-o zi, marea majoritate sunt tranzacţii reale. Frauda la nivel global este undeva la 0,1%, iar investiţiile în securitate sunt foarte mari.

Autor: Alexandra Cepăreanu, Mircea Nica

24.04.2023, 17:40 263

♦ „În 2022, piaţa s-a ridicat la circa 6,3 mld. euro, în uşoară creştere faţă de 2021, când era la 6,2 mld. euro. Ce vedem noi, din punct de vedere Visa, pe cardurile care sunt emise în România şi utilizate în e-commerce este o creştere atât din punct de vedere al numărului de tranzacţii, cât şi din punct de vedere al valorii, cam cu 40%.“

Piaţa de e-commerce este unul din motoarele creşterii plăţilor cu cardul în România, a spus Elena Ungureanu, country manager în cadrul Visa România, adăugând că numărul celor care au făcut tranzacţii online cu cardul a crescut cu 40% în ultimii 10 ani.

„Sectorul de e-commerce înregistrează cea mai mare creştere şi este unul din motoarele creşterii plăţilor cu cardul în general în România. Cel mai bine ilustrat privind modul în care a evoluat ecommerce-ul în România sunt cifrele Eurostat, care arată că ponderea persoanelor care au făcut tranzacţii online în ultimii 10 ani în totalul utilizatorilor de internet a crescut de la 11% în 2012 până la 51% în 2022, ceea ce ne situează în top 3 în Europa după ţări precum Estonia, Ungaria, unde avem creşteri de aproximativ 45%, iar noi suntem cot la cot cu Cehia“, a spus Elena Ungureanu în cadrul evenimentului ZF eCommerce Summit 2023.

Conform datelor Eurostat cea mai mare pondere a utilizatorilor care au făcut cumpărături online s-a înregistrat în Olanda (92%), urmată de Danemarca (90%) şi Irlanda (89%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO