ZF eCommerce Summit 2023. Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Ponderea celor care au făcut tranzacţii online în ultimii 10 ani, în totalul utilizatorilor de internet, a crescut de la 11% în 2011 la 51% în 2022

Autori: Alexandra Cepăreanu , Mircea Nica 24.04.2023

♦ „În 2022, piaţa s-a ridicat la circa 6,3 mld. euro, în uşoară creştere faţă de 2021, când era la 6,2 mld. euro. Ce vedem noi, din punct de vedere Visa, pe cardurile care sunt emise în România şi utilizate în e-commerce este o creştere atât din punct de vedere al numărului de tranzacţii, cât şi din punct de vedere al valorii, cam cu 40%.“

Piaţa de e-commerce este unul din motoarele creşterii plăţilor cu cardul în România, a spus Elena Ungureanu, country manager în cadrul Visa România, adăugând că numărul celor care au făcut tranzacţii online cu cardul a crescut cu 40% în ultimii 10 ani.

„Sectorul de e-commerce înregistrează cea mai mare creştere şi este unul din motoarele creşterii plăţilor cu cardul în general în România. Cel mai bine ilustrat privind modul în care a evoluat ecommerce-ul în România sunt cifrele Eurostat, care arată că ponderea persoanelor care au făcut tranzacţii online în ultimii 10 ani în totalul utilizatorilor de internet a crescut de la 11% în 2012 până la 51% în 2022, ceea ce ne situează în top 3 în Europa după ţări precum Estonia, Ungaria, unde avem creşteri de aproximativ 45%, iar noi suntem cot la cot cu Cehia“, a spus Elena Ungureanu în cadrul evenimentului ZF eCommerce Summit 2023.

Conform datelor Eurostat cea mai mare pondere a utilizatorilor care au făcut cumpărături online s-a înregistrat în Olanda (92%), urmată de Danemarca (90%) şi Irlanda (89%).