Business Hi-Tech

Vişan, Paravion.ro: Dacă nu vindeam în 2010, cred că firma murea. Băncile nu înţeleg afacerile online

Autor: Roxana Rosu

12.03.2015, 00:08 1151

„Se învaţă mult în Ro­mâ­nia despre cum să faci business. Dacă re­u­şeşti aici, poţi avea curaj să te duci şi în altă parte.“

Piaţa biletelor de avion a totalizat anul trecut circa 400 milioane euro, din care 15% au provenit din zona de online, respectiv un minim de trei milioane de bilete, a declarat miercuri la ZF Live Remus Vişan, managing director la Paravion.ro

„În România 15-20% din vânzările de bilete de avion au loc online, respectiv ca­zu­rile în care întreg procesul, de la rezervare la plată are loc pe internet”,  a spus Vişan.

Agenţia Paravion, una dintre cele mai impor­tante agenţii de turism online din Româ­nia, parte a grupului Happy Tour, estimează că anul trecut a avut circa 100.000 de clienţi pe zona biletelor de avion. Com­pa­nia este prezentă din 2013 şi pe pieţele din Bul­ga­ria, Cipru şi Ungaria şi s-a extins re­cent şi în Turcia, prin preluarea Bavul.com, un brand deţinut anterior de Turkcell.

„E momentul cel mai potrivit pentru bu­si­ne­s­surile româneşti şi ar trebui să în­cerce şi alţii, din alte industrii. Se învaţă mult în Ro­mâ­nia despre cum să faci business. Dacă re­u­şeşti aici, poţi avea curaj să te duci şi în altă parte.“

Portalul paravion.ro a fost cumpărat în 2010 de fondul de investiţii GED, acţionar majoritar şi la Happy Tour. Remus Vişan, care are un pachet minoritar de acţiuni, spune că dacă ar fi să lanseze un nou business s-ar orienta spre un portal care să agrege opinii ale clienţilor despre diferite produse şi servicii, cum sunt cele de cazare spre exemplu, după modelul tripadvisor.com, dar pe alte domenii.

„Dacă nu vindeam paravion.ro în 2010, cred că firma murea pentru că ai nevoie de investiţii în tehnologie ca să te dezvolţi. Aş fi rămas la un nivel ok, dar pentru brand nu ar fi fost o decizie inspirată să nu vând.“

Din păcate, băncile nu înţeleg businessul în online, nu oferă finanţare pentru afaceri de acest tip, a adăugat Vişan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO