Business Hi-Tech

Vânzările de laptopuri au scăzut la 500.000 de unităţi în 2013. Tabletele au trecut pe primul loc

Vânzările de laptopuri au scăzut la 500.000 de...

Autor: Ioana Nita

20.01.2014, 00:08 609
Tabletele au câştigat anul trecut, la limită, din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute bătălia cu laptop-urile, diferenţa în favoarea „iPad-urilor“ şi a rivalilor săi fiind de circa 50.000-100.000 unităţi, potrivit primelor estimări furnizate ZF de unii dintre cei mai mari jucători din industria de profil.
 
În 2013, piaţa de tablete din România s-a situat între 550.000 şi 600.000 unităţi, în timp ce piaţa de laptopuri a fost estimată la 400.000 - 500.000 uni­tăţi, potrivit jucătorilor din industrie.
 
„Pentru 2013 apreciem că vânzările de laptopuri se ridică la aproximativ 450.000 – 500.000 de unităţi. Convertibilele şi, în special, laptopurile 2-în-1 vor continua să crească în acest an, chiar dacă nu vor acapara un procent semnificativ din piaţă. Considerăm că formatul 2-în-1 va fi unul care, treptat, va cuceri şi va unifica cele două mari segmente de produse - laptopuri şi tablete“, au declarat oficialii companiei Toshiba România.
 
Subsidiara locală a grupului japonez Toshiba a avut anul trecut 10% din piaţa de laptopuri, din punctul de vedere al numărul de unităţi vândute, cota de piaţă fiind cu 1-2 puncte procentuale mai mare din punct de vedere al valorii de vânzare. 
 
În 2012, cota de piaţă a producătorului de laptopuri Toshiba a fost de 8,2%, potrivit datelor de pe piaţă.
 
Bogdan Iftemie, directorul de vânzări al Acer România, estimează pe de altă parte că piaţa de laptopuri a fost în 2013 de doar 400.000 unităţi, iar livrările de computere desk­top s-au situat la 150.000 unităţi, fiind remarcată tendinţa consumatorilor de a alege produse care oferă mai multă mobilitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO