Vânzările de laptopuri au scăzut la 500.000 de unităţi în 2013. Tabletele au trecut pe primul loc

Autor: Ioana Nita 20.01.2014
Tabletele au câştigat anul trecut, la limită, din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute bătălia cu laptop-urile, diferenţa în favoarea „iPad-urilor“ şi a rivalilor săi fiind de circa 50.000-100.000 unităţi, potrivit primelor estimări furnizate ZF de unii dintre cei mai mari jucători din industria de profil.
 
În 2013, piaţa de tablete din România s-a situat între 550.000 şi 600.000 unităţi, în timp ce piaţa de laptopuri a fost estimată la 400.000 - 500.000 uni­tăţi, potrivit jucătorilor din industrie.
 
„Pentru 2013 apreciem că vânzările de laptopuri se ridică la aproximativ 450.000 – 500.000 de unităţi. Convertibilele şi, în special, laptopurile 2-în-1 vor continua să crească în acest an, chiar dacă nu vor acapara un procent semnificativ din piaţă. Considerăm că formatul 2-în-1 va fi unul care, treptat, va cuceri şi va unifica cele două mari segmente de produse - laptopuri şi tablete“, au declarat oficialii companiei Toshiba România.
 
Subsidiara locală a grupului japonez Toshiba a avut anul trecut 10% din piaţa de laptopuri, din punctul de vedere al numărul de unităţi vândute, cota de piaţă fiind cu 1-2 puncte procentuale mai mare din punct de vedere al valorii de vânzare. 
 
În 2012, cota de piaţă a producătorului de laptopuri Toshiba a fost de 8,2%, potrivit datelor de pe piaţă.
 
Bogdan Iftemie, directorul de vânzări al Acer România, estimează pe de altă parte că piaţa de laptopuri a fost în 2013 de doar 400.000 unităţi, iar livrările de computere desk­top s-au situat la 150.000 unităţi, fiind remarcată tendinţa consumatorilor de a alege produse care oferă mai multă mobilitate.