Business Hi-Tech

Romtelecom spera la o noua sursa de crestere: mediul rural

27.05.2009, 18:29 34

Romtelecom, numarul unu pe piata locala de telefonie fixa, a lansat o campanie prin care urmareste sa-si majoreze veniturile si sa-si stabilizeze baza de peste 800.000 de utilizatori din mediul rural, care joaca un rol cheie in strategia operatorului de a-si consolida pozitia pe serviciile noi, de internet si televiziune. Aceasta este una dintre primele campanii ale unui operator telecom care vizeaza mediul rural.

Dependent inca in proportie de peste 50% de telefonia fixa in ceea ce priveste veniturile, operatorul face eforturi sa-si mentina in primul rand clientii pe telefonia fixa, pentru a le propune apoi sa incheie abonamente si la serviciile mai noi de internet si televiziune. In prezent 25% din clientii de telefonie fixa ai Romtelecom au activat si un alt serviciu de la operator. In primul trimestru Romtelecom a pierdut 1,5% din baza de clienti.
Un element cheie al campaniei Romtelecom este extraoptiunea "Alo, vecine", prin care operatorul le ofera clientilor din mediul rural posibilitatea de a-si suna gratuit si nelimitat consatenii, in schimbul unei extraoptiuni cu un cost lunar de 1 euro. Oferta e valabila in interiorul unei comune, indiferent de numarul de sate care o compun. Aproape o jumatate din cele opt milioane de gospodarii din Romania sunt situate in mediul rural.
"Romtelecom are deja o retea in mediul rural in care au fost investite fonduri importante si a carei intretinere costa. In mod firesc, Romtelecom cauta metode prin care aceasta retea sa produca venituri pentru a recupera atat investitiile, cat si cheltuielile de operare", a comentat pentru ZF analistul telecom Nicolae Oaca.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO