Companii

Toată lumea vorbeşte despre digitalizare, dar costul digitalizării companiilor este unul foarte ridicat, avertizează Dorin Andreica, Soft Net Consulting. România ocupă un loc fruntaş în UE la numărul de angajaţi în IT, dar cei mai mulţi oferă servicii pentru piaţa externă

Dorin Andreica, managing director la Soft Net Consulting

Dorin Andreica, managing director la Soft Net Consulting

Autor: Mirabela Tiron

03.05.2024, 00:05 71

Digitalizarea înseamnă procese clare într-o companie, dar costul este unul ridicat, pe care puţini antreprenori şi-l permit, de aceea IMM-urile nu stau bine la acest capitol.

„România se află pe ultimul loc la digita­lizare, arată o analiză făcută pe trei piloni, unul legat de competenţe digitale la nivelul angajaţilor, pe comunicaţii unde stăm bine (locul 5 din 27), nivelul de digitalizare al IMM uri şi al administraţiei publice. La acest capitol cu digitalizarea IMM-urile stăm prost, digitalizarea administraţiei publice de­păşeşte digitalizarea firmelor mici şi mijlo­cii“, a spus Dorin Andreica, managing direc­tor Soft Net Consulting, în cadrul conferinţei ZF IMM’24. Echilibrul IMMperfect. Româ­nia ocupă un loc fruntaş în UE la numărul de angajaţi în IT, dar cei mai mulţi oferă servicii pentru piaţa externă, deci preţul serviciilor de consultanţă în IT pe piaţa locală este foarte sus.

„Costul digitalizării companiilor este unul foarte ridicat, deşi toată lumea vorbeşte de digitalizare, în realitate nu prea se face sau se face doar pe segmente foarte mici. Digita­lizarea nu înseamnă doar o licenţă, înseamnă procese clare într-o companie. Iar în com­panii „one man show“ nici procesele nu  sunt bine definite. Dacă nu am procese în cadrul unei companii atunci nu am ce să digitalizez“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO