Business Hi-Tech

Romtelecom caută şef pentru divizia TV

Romtelecom caută şef pentru divizia TV

Miroslaw Smyk a mai lucrat pentru Telefonica, France Telecom şi Energis şi s-a mai ocupat de lansarea unei platforme IPTV şi în Cehia

30.06.2010, 23:33 29

Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori de comunicaţiidin România, a demarat procesul de recrutare a unui nou şef pentrudivizia de servicii TV, un business de peste 40 mil. euro pe an,după ce Miroslaw Smyk, actualul manager, a luat hotărârea de apărăsi compania pe 1 iulie, au declarat pentru ZF surse de pe piaţade telecom.

Reprezentanţii Romtelecom au confirmat informaţiile, fără aoferi alte detalii. "Procesul de recrutare este în curs dedesfăşurare", au spus reprezentanţii companiei.

Miroslaw Smyk, 31 de ani, este managerul care a condus dindecembrie 2007 expansiunea puternică a Romtelecom pe piaţa localăde servicii TV şi a pregătit lansarea televiziunii prin internet(IPTV) şi a serviciilor de televiziune de înaltă definiţie (HD). Înperioada în care Smyk a lucrat pentru Romtelecom, compania acâştigat aproape 500.000 de clienţi pe televiziunea prin satelit şia devenit numărul trei pe această piaţă. El a avut în responsabilitate şi "construirea" ofertelor şi menţinerea lor înzona profitabilităţii în ciuda concurenţei dure de pe piaţă.

"Există un fundament economic în spatele fiecărei oferte aRomtelecom", declara recent Smyk despre o promoţie a companiei careincludea şase luni fără abonament, instalare gratuită şi decodor încustodie fără costuri. "Dacă vă uitaţi mai atent la oferta cu şaseluni gratuite, spre exemplu, veţi vedea că durata contractului esteextinsă de la 24 la 29 de luni sau că tariful este diferit faţă decelelalte promoţii."

Înainte de a veni în România, Miroslaw Smyk a mai lucrat pentruTelefonica, France Telecom şi Energis. El s-a mai ocupat delansarea unei platforme IPTV şi în Cehia.

La începutul acestui an Smyk fusese cooptat în cadrul unui grupde manageri ai Deutsche Telekom, acţionar indirect al Romtelecom,care se ocupă de dezvoltarea afacerilor grupului pe televiziune înEuropa de Sud-Est.

Smyk nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei pentru aoferi detalii despre planurile sale.

Cei mai mari jucători pe piaţa TV din România, evaluată laaproximativ 380 mil. euro în 2009, sunt RCS&RDS şi UPC.

Romtelecom avea la finele lunii martie aproximativ 890.000 declienţi pentru platforma de televiziune prin satelit. La un venitmediu pe abonat de 5 euro pe lună, compania obţine anual venituride aproximativ 40-50 mil. euro din acest business. Compania are şiaproximativ 10.000 de clienţi pe platforma IPTV.

Noul manager al operaţiunilor TV al Romtelecom va avea misiuneade a duce compania pe primul loc pe această piaţă în aproximativtrei ani. De asemenea, noul manager va avea pe agendă şi strategiaRomtelecom pe piaţa de cablu TV, unde compania este prezentăprintr-o entitate juridică separată, NextGen Communications. Înplus, noul şef va trebui să creioneze şi strategia Romtelecom pepiaţa TV odată cu trecerea României de la televiziunea analogică lateleviziunea digitală, în 2012.

Veniturile Romtelecom au scăzut în primul trimestru cu 3,3%, la194,8 mil. euro, iar profitul operaţional (EBITDA - înainte dedobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) s-a redus cu 20,2%,la 59,3 mil. euro. Compania a înregistrat în primul trimestru alanului trecut venituri de 201,4 mil. euro şi un profit operaţional(EBITDA) de 74,3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO