Romtelecom caută şef pentru divizia TV

Autor: Adrian Seceleanu 30.06.2010

Miroslaw Smyk, managerul care a condus din decembrie 2007 expansiunea puternică a Romtelecom pe piaţa locală de servicii TV, nu mai lucrează în cadrul companiei de pe 1 iulie. Compania a demarat un proces de recrutare la nivel internaţional pentru a acoperi postul lăsat liber de Smyk.



Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori de comunicaţii din România, a demarat procesul de recrutare a unui nou şef pentru divizia de servicii TV, un business de peste 40 mil. euro pe an, după ce Miroslaw Smyk, actualul manager, a luat hotărârea de a părăsi compania pe 1 iulie, au declarat pentru ZF surse de pe piaţa de telecom.

Reprezentanţii Romtelecom au confirmat informaţiile, fără a oferi alte detalii. "Procesul de recrutare este în curs de desfăşurare", au spus reprezentanţii companiei.

Miroslaw Smyk, 31 de ani, este managerul care a condus din decembrie 2007 expansiunea puternică a Romtelecom pe piaţa locală de servicii TV şi a pregătit lansarea televiziunii prin internet (IPTV) şi a serviciilor de televiziune de înaltă definiţie (HD). În perioada în care Smyk a lucrat pentru Romtelecom, compania a câştigat aproape 500.000 de clienţi pe televiziunea prin satelit şi a devenit numărul trei pe această piaţă. El a avut în responsabilitate şi "construirea" ofertelor şi menţinerea lor în zona profitabilităţii în ciuda concurenţei dure de pe piaţă.

"Există un fundament economic în spatele fiecărei oferte a Romtelecom", declara recent Smyk despre o promoţie a companiei care includea şase luni fără abonament, instalare gratuită şi decodor în custodie fără costuri. "Dacă vă uitaţi mai atent la oferta cu şase luni gratuite, spre exemplu, veţi vedea că durata contractului este extinsă de la 24 la 29 de luni sau că tariful este diferit faţă de celelalte promoţii."

Înainte de a veni în România, Miroslaw Smyk a mai lucrat pentru Telefonica, France Telecom şi Energis. El s-a mai ocupat de lansarea unei platforme IPTV şi în Cehia.

La începutul acestui an Smyk fusese cooptat în cadrul unui grup de manageri ai Deutsche Telekom, acţionar indirect al Romtelecom, care se ocupă de dezvoltarea afacerilor grupului pe televiziune în Europa de Sud-Est.

Smyk nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei pentru a oferi detalii despre planurile sale.

Cei mai mari jucători pe piaţa TV din România, evaluată la aproximativ 380 mil. euro în 2009, sunt RCS&RDS şi UPC.

Romtelecom avea la finele lunii martie aproximativ 890.000 de clienţi pentru platforma de televiziune prin satelit. La un venit mediu pe abonat de 5 euro pe lună, compania obţine anual venituri de aproximativ 40-50 mil. euro din acest business. Compania are şi aproximativ 10.000 de clienţi pe platforma IPTV.

Noul manager al operaţiunilor TV al Romtelecom va avea misiunea de a duce compania pe primul loc pe această piaţă în aproximativ trei ani. De asemenea, noul manager va avea pe agendă şi strategia Romtelecom pe piaţa de cablu TV, unde compania este prezentă printr-o entitate juridică separată, NextGen Communications. În plus, noul şef va trebui să creioneze şi strategia Romtelecom pe piaţa TV odată cu trecerea României de la televiziunea analogică la televiziunea digitală, în 2012.

Veniturile Romtelecom au scăzut în primul trimestru cu 3,3%, la 194,8 mil. euro, iar profitul operaţional (EBITDA - înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) s-a redus cu 20,2%, la 59,3 mil. euro. Compania a înregistrat în primul trimestru al anului trecut venituri de 201,4 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) de 74,3 mil. euro.