Business Hi-Tech

Publicitatea online dubleaza profitul Yahoo

09.04.2004, 00:00 25

Cel mai mare portal de pe Internet, Yahoo, a reusit sa isi dubleze atat incasarile, cat si profitul, in special datorita rezultatelor bune ale diviziei de publicitate online, depasind asteptarile analistilor de pe Wall Street.
Yahoo a anuntat incasari pe primele trei luni de 758 de milioane de dolari, comparativ cu 283 de milioane de dolari in aceeasI perioada a anului trecut. Profitul net al companiei a fost de 101 milioane de dolari, fata de 47 de milioane $ anul trecut. Analistii spun ca rezultatele foarte bune reflecta in principal achizitia companiei de promovare online Overture, principalul rival al Google pe segmentul publicitatii in motoare de cautare pe Internet. Pentru aceasta Yahoo a platit anul trecut 1,6 miliarde de dolari.
Rezultatele bune au incurajat compania sa isi revizuiasca in crestere previziunile privind vanzarile din perioada urmatoare, care vor fi stimulate si de recentele achizitii realizate de Yahoo. Compania preconizeaza pentru tot anul 2004 incasari de 2,4-2,5 miliarde de dolari.
Dupa prezentarea rezultatelor valoarea actiunilor Yahoo a crescut cu peste 10 procente. Raportul financiar marcheaza crestre pentru al noualea trimestru consecutiv pentru Yahoo. Oficialii companiei au spus ca nu se tem nici de concurenta Google pe segmentul e-mail gratuit. "Yahoo este obisnuit cu competitia pe toate segmentele de piata pe care opereaza. Compania noastra furnizeaza servicii de email de foarte mult timp. Contactul direct cu utilizatorii ne-a ajutat sa intelegem necesitatile lor", a declarat directorul executiv, Terry Semel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO