Business Hi-Tech

Obiectivele Deutsche Telekom pe piata locala: crestere pe TV, net ieftin prin fibra optica si investitii in 3G

Obiectivele Deutsche Telekom pe piata locala: crestere pe TV, net ieftin prin fibra optica si investitii in 3G
22.03.2010, 23:05 162

Cresterea numarului de clienti pe serviciile TV si internet fixsi mobil reprezinta prioritatile cheie ale Deutsche Telekom pentruRomania in perioada 2010-2012, iar pentru a atinge aceste tinteRomtelecom si Cosmote vor investi puternic in retele, potrivitdatelor prezentate de reprezentantii celui mai mare grup telecomdin Europa la o intalnire cu investitorii.

Nemtii, care detin pe piata locala Romtelecom, Cosmote (Zapp) siGermanos prin intermediul grupului elen OTE, spun ca atat inRomania, cat si in restul tarilor din regiune un obiectiv-cheieeste cresterea pe TV, in contextul in care clientii renunta cel maigreu la acest serviciu, iar operatori ca RCS&RDS si UPC incepsa se extinda periculos de mult pe segmentul de comunicatii.

"Pentru noi televiziunea are o importanta enorma. Asa cum oarata cazul RCS&RDS si UPC, din ce in ce mai multi operatori deservicii TV intra pe pietele noastre. Ceea ce vedem este cadisponibilitatea ridicata a oamenilor de a plati pentru TV este ometoda de a ne pastra clientii si de a reduce numarul celor carerenunta la serviciile noastre, in special la telefonia fixa", spuneGuido Kerkhoff, managerul Deutsche Telekom care raspunde de anultrecut de operatiunile nemtilor in Europa de Sud-Est.

In Romania, nemtii au putin peste 900.000 de clienti pe serviciiTV prin platforma de satelit Dolce si operatorul de cablu NextGen,fiind astfel numarul trei pe piata dupa RCS&RDS (cu 2,7milioane de clienti pe cablu si satelit) si UPC (1,3 milioane declienti pe cablu si satelit).

La un an de la preluarea mandatului in boardul DT si dupa ce avizitat de mai multe ori Romania, Kerkhoff le-a descrisinvestitorilor ce competitie dura are Deutsche Telekom in Romaniasi in regiune, insistand in special asupra RCS&RDS - companiecreata de oradeanul Zoltan Teszari.

"RCS&RDS sunt foarte agresivi si nu au o structura cu multpersonal: vanzarile sunt realizate in principal de tehnicienii deretea, pentru ca nu au o retea de magazine. Ei isi fac reteaua,apoi fac vanzare din usa in usa cu tehnicienii de retea si vin depe TV peste pietele noastre", sintetizeaza Kerkhoff modul de lucrucare a adus RCS&RDS 8 milioane de abonamente la servicii TV sitelecom in mai multe tari din regiune si venituri de 710 mil.dolari anul trecut. Managerul DT a precizat, de altfel, incontextul prezentarii strategiei de reducere a costurilor pentrucompaniile grupului, ca unele dintre metodele RCS&RDS pot ducela cresterea profitabilitatii.

"RCS& RDS are un sistem in care o mare parte din salariueste variabil si depinde de vanzarile pe care le face fiecare om inparte. RCS&RDS vinde prin tehnicienii de retea si astfel obtineun nivel ridicat de angajament al oamenilor."

Care este strategia Deutsche Telekom in fata rivalilor de acesttip? Investitii in NextGen - compania de cablu creata deRomtelecom, care a cumparat deja 12 companii mai mici si are130.000 de abonamente pentru servicii TV si telecom.

"Vom continua sa atacam piata cu al doilea brand, NextGen,pentru ca vrem sa concuram RCS&RDS, UPC si retelele de cartiercu aceeasi structura de costuri si acelasi model de business. Vomavea astfel pe piata si o oferta low-end care insa va fiprofitabila in conditiile in care vom concura de la egal la egal",a spus Kerkhoff. Reteaua de fibra optica a Romtelecom / NextGenacopera in prezent 5.200 de gospodarii, potrivit datelor DT.Romtelecom are 834.000 de clienti pe internet fix si mobil.

In ceea ce priveste pozitia Cosmote, Kerkhoff a spus ca seasteapta ca investitiile in reteaua 3G sa ajute compania sa castigeclienti cu venituri mai mari. El a notat conditiile dificile incare a operat anul trecut Cosmote. "Orange Romania a reactionat laachizitia noastra cu reduceri puternice de preturi, in special peprepay, ceea ce ne face viata dificila si a dus la schimbareareferintelor de pret pe piata. Intensitatea (…) atacului a fostneasteptata. Miscarea a fost atat de puternica, incat a dus laschimbarea conditiilor jocului pe piata din Romania." Anul trecutOrange a lansat mai multe oferte agresive pe prepay, operatoruloferind, spre exemplu, cartele prepay gratuite clientilor care lecomandau online.

Guido Kerkhoff, membru in boardul Deutsche Telekom,despre…

  • operatiunile Cosmote Romania - vom imbunatati reteaua 3G pentrua nu ne mai concentra doar pe clienti cu venituri mici de pesegmentul prepay, cum am facut in trecut
  • RCS&RDS - ei isi fac reteaua, apoi fac vanzare din usa inusa cu tehnicienii de retea si vin de pe TV peste pietelenoastre
  • Orange Romania - compania a reactionat la achizitia noastra cureduceri puternice de preturi, in special pe segmentul prepay
  • NextGen - vrem sa concuram RCS&RDS, UPC si retelele decartier cu aceeasi structura de costuri si acelasi model debusiness

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO