Business Hi-Tech

Muzica digitala nu a salvat industria in acest an

19.12.2005, 17:51 24

Melodiile digitale au fost tot mai cautate in ultimul an, insa veniturile industriei au scazut.

Industria muzicala se anunta infloritoare la inceputul acestui an, mai ales ca multe retele de transfer ilegal de muzica digitala fusesera "trase pe dreapta" de autoritati, si totusi rezultatele financiare nu au fost chiar cele asteptate, comenteaza presa internationala.

In 2005, veniturile industriei muzicale au scazut cu 4% fata de anul trecut, in timp ce vanzarile de CD-uri cu muzica s-au diminuat cu 8%, conform unui studiu realizat de compania americana de cercetare a pietei Nielsen SoundScan.

Principalele motive pentru scaderea pietei de CD-uri cu muzica sunt pirateria, descarcarea in mod ilegal de melodii de pe Internet si interesul tot mai mare pentru playere digitale cu hard disc sau cu memorie flash in defavoarea celor obisnuite care citesc melodiile de pe CD-uri, scrie presa internationala.

Asta nu inseamna ca CD-urile nu mai atrag atentia utilizatorilor, ci doar ca, din cauza pirateriei, genereaza venituri mai mici fata de anii precendenti, scrie presa internationala. Totusi, popularele playere de muzica digitala iPod ale producatorului de echipamente electronice si IT Apple, dar si magazinul online de melodii digitale iTunes al companiei nu au reusit sa impuna un format general de muzica, spun analistii.

Cu toate ca vanzarile de melodii de la iTunes au crescut anul acesta cu 150% in comparatie cu anul trecut, CD-urile cu muzica nu au fost inca depasite de versiunile digitale, scrie presa internationala.

"CD-urile piratate de muzica duc la scaderea vanzarilor din industrie", a afirmat un oficial Recording Industry Association of America (RIAA). "Protejarea drepturilor de autor este o tendinta care trebuie adoptata tot mai mult in industrie", a adaugat el.

Pentru a nu permite piratarea CD-urilor, tot mai multe case de discuri isi protejeaza titlurile la copiere prin intermediul unor coduri digitale.

Anul 2006 propune industriei muzicale o serie de provocari. In primul rand, companiile in domeniu trebuie sa gaseasca cele mai bune strategii prin care sa-si creasca vanzarile, sa incerce reducerea pirateriei si in acelasi timp sa popularizeze noile tendinte tehnologice, care vor duce la cresterea vanzarilor de muzica digitala, scrie presa internationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO