Business Hi-Tech

Media traditionale isi arata coltii pe Internet

14.09.2006, 20:11 12

Marile companii americane de media si-au crescut cotele de piata pe segmentul in continua crestere a publicitatii online, unde se confrunta cu concurenta acerba a Google si Yahoo!, scrie Financial Times.
Intr-unul dintre primele rapoarte detaliate a pozitiei relative a companiilor traditionale de media si a competitorilor lor online, Veronis Suhler Stevenson (VSS), un grup privat din zona online, a demonstrat ca marile companii media detin o prezenta importanta in spatiul digital, contrar asteptarilor oamenilor
"S-a scris foarte mult despre faptul ca media traditionale nu fac foarte multi bani pe Internet, dar informatiile arata ca pozitia pe care companiile media o detin in realitate este mult mai solida decat ne asteptam", a declarat James Rutherford, director de management la VSS. "Marile companii media au muncit din greu sa gaseasca noi modalitati de lansare pe Internet, iar aceasta este rasplata", a concluzionat el. Analistii sunt de parere ca anul acesta vor fi investite in publicitatea online si mobila aproximativ 22 mld. $ (17,3 mld. euro), iar cota de piata a grupurilor traditionale de media va creste la 37%, de la 23% inregistrat in 2000.
Pana in 2010, cand publicitatea mobila si online se estimeaza ca va atinge 44 mld. $ (34,6 mld. euro), companiile traditionale de media se asteapta sa detina 17 mld. $ (13,7 mld. euro) sau aproximativ 39% din piata.
In prezent, companii media precum Time Warner, News Corp., NBC Universal, CBS, Viacom si Walt Disney, dar si companii jurnalistice precum The New York Times sau Dow Jones, au transformat expansiunea digitala intr-o prioritate.
Conexiunile de mare viteza la Internet au transformat Internetul intr-o sursa alternativa de informare si divertisment. In plus, raspandirea unor site-uri precum MySpace - care a fost achizitionata anul trecut de News Corp. pentru 1,5 mld. $ (1,1 mld. euro) - a crescut timpul pe care tinerii il petrec online. Un exemplu de aceasta natura este ascensiunea YouTube, un site de clipuri video, care in doar 18 luni de la lansare a devenit una dintre primele destinatii de pe Internet. In pofida interesului tot mai mare de care se bucura paginile de Internet ale ziarelor sau ale posturilor de teleziviune, este greu de precizat tendinta investitiilor din publicitatea traditionala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO