Business Hi-Tech

Antreprenorii Andrei Georgescu şi Graţiela Lupu au găsit un investitor pentru businessul White Image, pionierul pieţei de marketing prin e-mail: o firmă controlată de Poşta Franceză

Andrei Georgescu şi Graţiela Lupu au cedat controlul asupra businessului White Image după două decenii

Andrei Georgescu şi Graţiela Lupu au cedat controlul asupra businessului White Image după două decenii

Autor: Adrian Seceleanu

27.06.2023, 11:00 184

Proprietarii White Image au început să caute public un investitor în companie de aproape un deceniu, dar nicio tranzacţie nu s-a perfectat până acum Ei au avut oferte de vânzare pe masă în 2008 de la clienţi şi fonduri de investiţii, dar atunci au considerat că e prea devreme să vândă.

Pachetul majoritar de acţiuni al White Image, pionierul pieţei de marketing prin e-mail din România, cu afaceri de aproape 1,2 mil. euro anul trecut, a fost achizi­ţionat de Mediapost Hit Mail, o firmă locală deţinută de Poşta din Franţa.

„Mediapost Hit Mail, cel mai mare grup de marketing direct şi relaţional din România şi Bulgaria, controlat de La Poste - Poşta Franceză, a preluat un pachet de 75% din White Image, principalul jucător de pe piaţa de email marketing din Ro­mânia. Diferenţa de 25% din companie rămâne la fondatorii White Image, Graţiela Lupu şi Andrei Georgescu, care se vor ocu­pa în continuare de administrarea firmei“, au anunţat cele două companii, fără a oferi detalii despre valoarea tranzacţiei.

În procesul tranzacţiei, Mediapost Hit Mail a fost asistată de către avocaţii Bogdan Aldea şi Anca Tomescu, de echipa Deal Advisory Mazars şi de Luisiana Dobrinescu şi Andrada Pleş de la Do­brinescu Dobrev Tax Advisory, în timp ce White Image a fost asistată de societatea de avocatură KPMG Legal - Toncescu şi Asociaţii, echipa fiind coordonată de Vlad Peligrad (partner) şi Dragoş Iamandoiu (senior managing associate).

Andrei Georgescu şi Graţiela Lupu, fondatorii businessului White Image în 2003, deţin împreună 3 companii, cea mai importantă dintre ele fiind White Image Loialty, cu afaceri de 5,1 mil. lei anul trecut, în scădere faţă de 2021. Cel mai bun an pentru firmă a fost 2021, cu afaceri de 5,7 mil. lei şi un profit net de 1,5 mil. lei.  Cealaltă companie, White Image Grup SRL, cea care a fost fondată în 2003, este în scădere de câţiva ani, cel mai bun an fiind 2012, cu afaceri de 2,5 mil. lei şi un câştig net de 0,33 mil. lei. Înainte de tranzacţie, în luna mai 2023, Andrei Georgescu şi Graţiela Lupu au cumpărat de la un alt asociat, Laurenţiu Faur, pachetul de 25% din acţiuni deţinut în firma White Image Grup, arată datele de la Registrul Comerţului. Faur era acţionar din 2006 în firmă.

Până în anul 2022 în White Image Grup SRL a fost acţionar şi Marius-Dorin Gheonea, cu un pachet de 10% din acţiuni. El şi-a vândut acţiunile către Andrei Georgescu. Gheonea era acţionar tot din anul 2006.

Proprietarii White Image au început să caute public investitori în companie în urmă cu aproximativ un deceniu. În anul 2014, la evenimentul Venture Connect - una dintre puţinele conferinţe din acea vreme când investitorii erau puşi în contact cu antreprenori - Andrei Georgescu spunea că se află în căutarea a 0,5 - 0,6 mil. euro pentru extindere în Polonia. La acea dată, Georgescu spunea că un exit ar fi potrivit când compania va ajunge la afaceri de 5 mil. euro. „Cred că un exit ar fi potrivit când vom ajunge la venituri de 5 milioane de euro“, afirma în 2014 Andrei Georgescu. Tot atunci, el dezvăluia că firma avusese oferte de vânzare pe masă în 2008 de la nişte clienţi şi fonduri de investiţii, dar momentul nu a fost considerat potrivit pentru exit.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO