Business Construct

ZF Live SPECIAL. Ce înseamnă reşedinţele de marcă în domeniul imobiliar? Dar partiţiile imobiliare de lux? Dezvoltatorii au adus pe piaţa locală concepte speciale pentru investitorii care îşi doresc a doua casă sau care vor să se protejeze de inflaţie

Autor: Alina-Elena Vasiliu

21.10.2022, 00:07 751

♦ Dezvoltatorul imobiliar Certion a mai lansat un concept inedit pentru piaţa locală, cel de partiţie de lux, care reprezintă granularea proprietăţilor de lux, pentru a da acces unui număr mai mare de investitori de putere medie la o zonă a proprietăţilor din această gamă.

Reşedinţa de marcă este un concept care îşi face intrarea pe piaţa rezidenţială locală, ţintind un public premium, format din acei cumpă­rători care îşi doresc să beneficieze acasă de condiţii similare cu cele dintr-un hotel de minimum patru stele. Dezvoltatorul imobiliar Certion este unul dintre pionierii acestui format pe piaţa locală, o idee care a câştigat deja adepţi printre românii cu resurse financiare consistente.

„Produsul se referă şi la cei care îşi doresc a doua casă, ei reprezintă o pondere de 10-20%, dar şi la investitorii care caută să se protejeze de inflaţie. Produsele imobiliare care generează cash sunt căutate acum în piaţă”, a spus Cătălin Scripcaru, CEO şi preşedinte la Certion, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.

Compania a implementat con­cep­tul de reşedinţă de marcă în clădirea Vogh din Olimp, din care a vândut până acum peste 80%, la un preţ mediu de 2.000-2.200 de euro pe me­tru pătrat. Odată cu acest tip de proiect, Certion a mai lansat un concept inedit pentru piaţa locală, cel de partiţie de lux, care reprezintă granularea proprietăţilor de lux, pen­tru a da acces unui număr mai mare de investitori de putere medie la o zonă a proprietăţilor din această gamă.

„Coproprietarii au drepturi identice, cu condiţia de a nu se vătăma unul pe altul”, a spus Alin Buftea – partener al casei de avocatură DLA Piper Dinu SCA.

Valoarea medie a unei partiţii la Vogh Olimp este de 32.000 de euro. Spre deosebire de proprietăţile achi­ziţionate de proprietari unici, partiţiile imobiliare bazate pe con­­ceptul de shared-ownership oferă, în acelaşi buget, posibilitatea diver­sificării deţinerilor, deci şi a riscu­rilor inerente achiziţiilor imobiliare.

„Conceptul de reşedinţă de mar­că a pornit în urmă cu aproape o sută de ani în Statele Unite ale Americii. Este o piaţă de nişă, dar care se dez­voltă incredibil de repede. Cred că pia­ţa românească are un potenţial ridicat pentru această idee”, a spus Pe­ter Grmek, responsabil de global resi­dential development la Savills, o com­panie de brokeraj imobiliar. Reşedinţa de marcă este o modalitate de a face diferenţa între diferite proiecte rezidenţiale din piaţă şi de a da încredere într-un dezvoltator imo­biliar sau un produs.

„În piaţă există cerere pentru acest tip de produs, cred că este momentul potrivit pentru aşa ceva”, a spus arhitectul Victor Grosu, fondatorul biroului de design interior şi consultanţă HoReCa Grosu Art Studio.

Reşedinţa de marcă înseamnă că într-un imobil în care funcţionează un hotel există şi reşedinţe de uz privat, pe care cei care le deţin le pot folosi în sis­tem hotelier atunci când nu le lo­cuiesc. Când proprietatea intră în re­gim hotelier, proprietar este cum­părătorul, iar operatorul este o companie desemnată. „Încercăm să găsim soluţii astfel încât designul propus pentru ame­najarea de acasă să ofere şi atmosfera de servicii à la carte”, a spus Cătălin Bejan, CEO al Loyal Paladin, com­pa­nie care asigură service-ul unei reşedinţe de marcă.

Apetitul pentru acest tip de proprietăţi este în creştere, motiv pentru care scumpirile au fost absorbite de piaţă.

„Pentru proiectul Vogh Olimp, investiţia a fost de aproximativ 16 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 80% faţă de cât ne plănuisem în 2020”, a spus Gabriel Alexandru, CFO al dezvoltatorului imobiliar Certion.

Peter Grmek, responsabil de global residential development la Savills, companie de brokeraj imobiliar:

► Conceptul de reşedinţă de marcă a pornit în urmă cu aproape o sută de ani în Statele Unite ale Americii. Este o piaţă de nişă, dar care se dezvoltă incredibil de repede.

► O reşedinţă de marcă este asociată, prin intermediul unui contract, unui operator care furnizează servicii de nivel hotelier. Ca proprietar, poţi alege să pui locuinţa la dispoziţie în regim hotelier atunci când nu o foloseşti.

► Acest concept funcţionează foarte bine şi în ţări care nu sunt foarte puternic dezvoltate din punct de vedere rezidenţial. Conceptul are succes, de exemplu, în state din Asia. Cred că piaţa românească are un potenţial ridicat.

Victor Grosu, arhitect, fondatorul biroului de design interior şi consultanţă HoReCa Grosu Art Studio:

► Odată cu dezvoltarea imobiliarelor, apare întrebarea de ce un produs este mai bun decât altul. Aşa apare conceptul de reşedinţă de marcă, adică un brand care reprezintă anumite valori care fac diferenţa în piaţă şi care dau încredere într-un dezvoltator imobiliar sau un produs.

► Eu combin experienţa acumulată în domeniul hotelier, dar şi în cel rezidenţial. Pentru un locatar, designul trebuie să corespundă cerinţelor lui, dar poate să fie şi la standarde de hotel în acelaşi timp.

► În piaţă există cerere pentru acest tip de produs, cred că este momentul potrivit pentru aşa ceva.

Cătălin Scripcaru, CEO şi preşedinte al dezvoltatorului imobiliar Certion:

► Produsul se referă şi la cei care îşi doresc a doua casă, ei reprezintă o pondere de 10-20%, dar şi la investitorii care caută să se protejeze de inflaţie. Produsele imobiliare care generează cash sunt căutate acum în piaţă.

► La mijlocul lui noiembrie, începem recepţia clădirii Vogh cu 160 de apartamente. Este o reşedinţă de marcă, adică într-un imobil în care funcţionează un hotel sunt şi reşedinţe de uz privat. Acea componentă este numită reşedinţă de brand. Am vândut până acum 80-85% din proiect. Preţul mediu pe metru pătrat construit este la circa 2.000-2.200 de euro. Construcţia a început în mai 2021, iar investiţia a ajuns la 16 milioane de euro.

► Am vândut mult mai repede decât ne aşteptam, iar o mare parte din clienţi sunt atât investitori care caută o protecţie împotriva inflaţiei, dar caută şi o casă de vacanţă. Acum sunt mulţi clienţi adepţi ai conceptului „workation”, adică aleg să lucreze fiind într-o zonă de vacanţă.

► Cumpărătorul nostru nu este un cumpărător care îşi finanţează a doua casă prin credit, ci e vorba mai degrabă despre clienţi care au banii cash.

► Când proprietatea intră în regim hotelier, proprietar este cumpărătorul, iar operatorul este o companie.

Alin Buftea, partener al casei de avocatură DLA Piper Dinu SCA:

► Trebuie să existe un grad de finalizare a construcţiei atunci când banca decide să acorde un credit imobiliar.

► Referitor la partiţiile de lux, coproprietarii au drepturi identice, cu condiţia de a nu se vătăma unul pe altul.

Gabriel Alexandru, CFO al dezvoltatorului imobiliar Certion:

► Am început să vindem când scumpirile nu se simţeau încă, apoi am avut o creştere graduală a costurilor. Am avut o creştere de aproximativ 80% faţă de cât ne plănuisem în 2020. Totuşi, piaţa a absorbit această creştere.

Cătălin Bejan, CEO al Loyal Paladin, companie care asigură service-ul unei reşedinţe de marcă:

► Loyal Paladin aduce standardele hoteliere acasă. Este vorba despre servicii hoteliere de nivel internaţional regăsite în hoteluri de minimum patru stele.

► Încercăm să găsim soluţii astfel încât designul propus pentru amenajarea de acasă să ofere şi atmosfera de servicii à la carte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO