Business Construct

Evolutie: AMC, crestere de 27% pe panouri

Evolutie: AMC, crestere de 27% pe panouri
27.10.2009, 13:39 113

ArcelorMittal Construction (AMC) Romania, divizia producatoarede materiale de constructii a grupului ArcelorMittal, a vandut inprimele noua luni cu 27% mai multe panouri sandwich (pentrurealizarea halelor industriale), pana la 300.000 de metripatrati.

Majorarea vanzarilor s-a datorat patrunderii pe piata bulgara,unde AMC a exportat 30% din totalul panourilor. Compania nu a doritsa faca publica si valoarea vanzarilor din primele noua luni dinanul acesta.

"Dupa noua luni din 2009, Arval a vandut 300.000 de mp depanouri sandwich, cantitate produsa integral in Romania. Obiectivulprincipal, dupa crearea facilitatilor de productie in Romania, afost cresterea cotei de piata pentru Arval si Armat - divizii aleArcelorMittal Construction Romania -, obiectiv atins in lunaseptembrie din 2009", afirma Dan Vlaiculescu, directorul de vanzarial Arval. Divizia a vandut anul trecut circa 325.000 de metripatrati de panouri sandwich, si-milar cu cantitatea vanduta inprimele noua luni din 2008.

AMC Romania a finalizat anul trecut investitii de circa 15 mil.euro in majorarea productiei din unitatile de la Iasi si Bucuresti,avand in prezent o capacitate instalata de 2 milioane de metripatrati de panouri sandwich.

Compania a ajuns la o cota de piata de 9% pe segmentul depanouri sandwich, fiind unul dintre cele mai competitive sectoaredin constructii, cu o valoare de 140 mil. euro in 2008, pe careactiveaza zeci de companii.

"Ar fi fost imposibil sa ne crestem cota de piata din importuri,activitate la care am renuntat inca de la inceputul lui 2009. Anulacesta ne-am focusat pe adaptarea ofertei noastre la nevoileactuale ale pietei din Romania, dar si la cerintele pietelor dinregiune. Astfel, 30% din volumul total al productiei Arval a merscatre piata din Bulgaria", explica directorul de vanzari alArval.

Odata cu inceperea productiei in Romania, pretul panourilor ainregistrat o scadere de circa 10%, costuri datorate anteriortransportului, dincolo de fluctuatiile la nivelul costuluimateriilor prime.

AMC Romania, cu afaceri de 22,3 mil. euro in 2008, are treidivizii, Arclad (producator de panouri termoizolante, tablecutate), Arval (solutii pentru constructii) si Armat (producator detigla metalica si jgheaburi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO