Business Construct

Esec: Cum au ramas cinci orase fara banii de centuri de la BM

Esec: Cum au ramas cinci orase fara banii de centuri de la BM
22.03.2010, 16:19 34

Cinci proiecte de variante ocolitoare pentru orasele Bacau,Brasov, TarguMures, Reghin si Medias, cu o lungime totala de 85 km,au ramas fara bani pentru construirea centurilor ocolitoare, desiaveau finantare de 225 mil. dolari de la Banca Mondiala.

Finantarea a expirat la sfarsitul anului trecut, dupa oprelungire de cinci luni, iar intre timp pentru aceste proiecte nua fost organizata nici macar licitatia de incepere a lucrarilor deconstructie. Singurul oras care a avansat lucrarile fara finantareade la BM este Brasovul, unde sau construit deja doua tronsoane dinviitoarea centura cu bani de la bugetul local, MinisterulTransporturilor si fonduri de la UE.

"Sa spuna cei de la CNADNR de ce sa ratat finantarea de la BancaMondiala pentru acest proiect. Ministerul Transporturilor a tinutla sertar timp de patru ani de zile acest proiect, care are inprezent o documentatie imatura. Elementele tehnice au foststabilite, insa nu vad, in mod realist, vreo sansa de incepere aacestui proiect in 2010", a declarat Dragos Benea, presedinteleConsiliului Judetean Bacau. Potrivit lui, varianta ocolitoare arreduce cu 40% traficul prin orasul Bacau.

Finantarea de la BM a fost aprobata inca din 2006, in urma unuiacord semnat cu CNADNR inca din 2004. Jumatate din suma eradestinata proiectelor rutiere de infrastructura, 45% pentru caleaferata si 5% pentru administratiile locale. La aceasta valoare seadauga cofinantarea de la bugetul de stat de 153 mil. dolari.Potrivit ultimelor date disponibile, Romania a atras doar 20% dinacesti bani, pana la expirarea imprumutului.

Cele cinci variante ocolitoare ar putea fi realizate prinfonduri nerambursabile de la UE, insa CNADNR nu a depus incacererile de finantare pentru cele 5 centuri la MinisterulTransporturilor.

"Aceste proiecte pot fi finantate prin Programul OperationalSectorial pentru Transport, insa trebuie verificat la CNADNR in cestadiu se afla acestea. O parte din ele nu au inca studiile defezabilitate incheiate, iar unele primarii inca nu siau dat acordulprivind traseul viitoarelor centuri. Nu stiu de ce nu a fost atrasafinantarea, trebuie sunati cei de la CNADNR", afirma ConstantinDascalu, secretar de stat in cadrul MinisteruluiTransporturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO