Business Construct

DECIZIE: Extinderea Arabesque, amânată pentru 2011

DECIZIE: Extinderea Arabesque, amânată pentru 2011
27.08.2010, 09:23 105

Compania Arabesque din Galaţi, cel mai mare distribuitor demateriale de construcţii, nu va mai deschide niciun magazin anulacesta, deşi avea în plan in­ves­tiţii de 20 mil. euro în douâlocaţii noi. Arabesque a investit în 2009 circa 24 mil. euro pentrudeschiderea a trei unitâţi în Oradea, Baia Mare şi Piteşti şideţine în prezent 18 magazine.
"Cele douâ magazine sunt în curs de execuţie. Din pâcate, din cauzavremii nefavorabile de la începutul anului, a fost întărziatâînceperea lucrârilor, termenul de finalizare fiind stabilit acumpentru primul trimestru din 2011", explicâ Ce­zar Rapotan,proprietarul Arabesque.
Compania a înregistrat în primul se­mestru o cifrâ de afacerisimilarâ cu cea din perioada similarâ a anului trecut, în ciudafaptului câ piaţa de construcţii s-a diminuat cu circa 20%. Rapotanconsi­de­­râ câ revigorarea consumului de materiale de construcţiidepinde de o politicâ economicâ adecvatâ a Guvernului, ba­za­tâ pecheltuieli bugetare minime şi direc­ţio­narea unor sume importantespre in­ves­tiţii, un curs stabil şi crearea unor con­diţiiatractive pentru investiţiile private.
Arabesque a realizat anul trecut un bu­siness total de 1,6 mld. lei(378 mil. euro), în scâdere cu 20%, suma cuprin­zănd şi vănzârilede pe pieţele externe - Bulgaria, Serbia, Moldova şi Ucraina, caregenereazâ 18% din business.
Rapotan spunea la începutul anului câ primele şase luni vor fi maidificile decăt ce a fost în 2009, însâ cu toate acestea a fixat catarget pâstrarea cifrei de afaceri la nivelul de anul trecut.
"Al doilea semestru va fi cel puţin la fel de greu ca şi primul,este evident câ majorarea TVA va bloca într-o oarecare mâsurâconsumul. În primul semestru al acestui an, cifra de afaceri aArabesque a atins aproximativ acelaşi nivel ca în primul semestrual lui 2009, aceastâ evo­luţie fiind influenţatâ în principal devremea total nefavorabilâ şi iarna grea din lunile ianuarie-martie,precum şi de criza economicâ", susţine Rapotan.
Arabesque este prezent şi pe pieţele din Bulgaria, Serbia, Ucrainaşi Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO