DECIZIE: Extinderea Arabesque, amânată pentru 2011

Autor: Business Construct 27.08.2010

Compania Arabesque din Galaţi, cel mai mare distribuitor de materiale de construcţii, nu va mai deschide niciun magazin anul acesta, deşi avea în plan in­ves­tiţii de 20 mil. euro în douâ locaţii noi. Arabesque a investit în 2009 circa 24 mil. euro pentru deschiderea a trei unitâţi în Oradea, Baia Mare şi Piteşti şi deţine în prezent 18 magazine.
"Cele douâ magazine sunt în curs de execuţie. Din pâcate, din cauza vremii nefavorabile de la începutul anului, a fost întărziatâ începerea lucrârilor, termenul de finalizare fiind stabilit acum pentru primul trimestru din 2011", explicâ Ce­zar Rapotan, proprietarul Arabesque.
Compania a înregistrat în primul se­mestru o cifrâ de afaceri similarâ cu cea din perioada similarâ a anului trecut, în ciuda faptului câ piaţa de construcţii s-a diminuat cu circa 20%. Rapotan consi­de­­râ câ revigorarea consumului de materiale de construcţii depinde de o politicâ economicâ adecvatâ a Guvernului, ba­za­tâ pe cheltuieli bugetare minime şi direc­ţio­narea unor sume importante spre in­ves­tiţii, un curs stabil şi crearea unor con­diţii atractive pentru investiţiile private.
Arabesque a realizat anul trecut un bu­siness total de 1,6 mld. lei (378 mil. euro), în scâdere cu 20%, suma cuprin­zănd şi vănzârile de pe pieţele externe - Bulgaria, Serbia, Moldova şi Ucraina, care genereazâ 18% din business.
Rapotan spunea la începutul anului câ primele şase luni vor fi mai dificile decăt ce a fost în 2009, însâ cu toate acestea a fixat ca target pâstrarea cifrei de afaceri la nivelul de anul trecut.
"Al doilea semestru va fi cel puţin la fel de greu ca şi primul, este evident câ majorarea TVA va bloca într-o oarecare mâsurâ consumul. În primul semestru al acestui an, cifra de afaceri a Arabesque a atins aproximativ acelaşi nivel ca în primul semestru al lui 2009, aceastâ evo­luţie fiind influenţatâ în principal de vremea total nefavorabilâ şi iarna grea din lunile ianuarie-martie, precum şi de criza economicâ", susţine Rapotan.
Arabesque este prezent şi pe pieţele din Bulgaria, Serbia, Ucraina şi Moldova.