România este o ţară importantă pentru Citi şi pentru clienţii băncii, iar obiectivul este să devenim cea mai importantă bancă internaţională pentru companiile multinaţionale care activează aici, precum şi în alte pieţe din Europa Centrală şi de Est în care ne desfăşurăm activitatea, spune Marc Merlino, director global clienţi companii multinaţionale la gigantul american Citi (Citibank).
„Credem că strategia noastră este clară. Aşa că nu cred că vom vedea noi direcţii strategice pentru Citi în viitorul apropiat. Suntem foarte concentraţi pe executarea strategiei definite şi credem că este strategia corectă pentru Citi, pentru clienţii noştri şi pentru acţionarii noştri“, a declarat Merlino într-un interviu acordat ZF. El a preluat funcţia de lider global pentru multinaţionale din 2013, iar în prezent coordonează peste 100 de ţări. În ultimii doi ani, Marc Merlino a vizitat 34 dintre aceste ţări, iar venirea lui în România se explică prin importanţa strategică pe care o are această piaţă pentru dezvoltarea Citi în regiune.
Citi şi-a vândut în 2013 portofoliul local de retail către Raiffeisen, iar acum operează doar pe corporate, segment pe care banca îşi menţine angajamentul.
Marc Merlino este al doilea reprezentant din top managementul Citi la nivel mondial care ajunge în România, după ce în vară a venit la Bucureşti şi James Cowles, CEO al Citibank pentru regiunea EMEA.
Citi este pe podium în topul celor mai profitabile bănci din România şi una dintre cele mai profitabile subsidiare ale Citi din regiune.