Bănci și Asigurări

Codruţa Furtună, Allianz-Ţiriac Asigurări: Beneficiul bancassurance este că îi oferă băncii o interacţiune permanentă cu clientul

ZF Bankers Summit 2023, ziua 2

Codruţa Furtună, Allianz-Ţiriac Asigurări: Beneficiul...

Autor: Alex Ciutacu

27.06.2023, 16:28 150

Produsele de tip bancassurance pot genera pentru bănci o oportunitate de interacţiune constantă şi recurentă cu clientul în funcţie de preferinţele, de locaţia şi de nevoile acestuia, ceea ce ajută la loializarea clienţilor şi la creşterea veniturilor, a explicat Codruţa Furtună, CSO al Allianz-Ţiriac Asigurări, în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2023.

„Beneficiul băncii este că are o interacţiune permanentă cu clientul, are contact cu el în mod recurrent şi asta duce la loializarea clientului, iar aici putem contribui prin bancassurance. Putem creşte veniturile şi satisfacţia clienţilor”.

Ea a propus un exerciţiu de imaginaţie: un client al unei bănci, care are card fizic, poate chiar şi portofel digital, ceea ce înseamnă că banca are date referitoare la comportamentul de consum al acelui client.

„Vedem că avem un client care este în aeroport şi prin geolocaţie pot să îi propun un produs de asigurare de călătorie sau dacă a făcut o plată la maternitate pot să îi propun un produs de asigurare şi protecţie pentru copilul încă nenăscut sau pot să îi propun o asigurare de bunuri dacă a cumpărat ceva de la Dedeman sau de la Ikea”.

Alte declaraţii:

  • Bancassurance a însemnat o poveste de iubire din Franţa în care băncile au găsit o soluţie de a externalize riscul de creditare către asiguratori. Ne-au dat acces la portofoliu şi am scalat businessul datorită băncilor.
  • Este o bătălie în continuare în bancassurance pentru resurse pentru că băncile au preocupările lor proprii.
  • Un asigurator poate să sprijine ambiţiile, planurile şi strategia unei bănci şi pentru asta invit băncile să ne onoreze cu invitaţii de a ne consulta împreună vizavi de „paint point-urile” pe care le au.
  • Dacă mă uit în istoric faţă de unde este media europeană din perspectiva asigurărilor bancassurance, România încă are loc, spaţiu de creştere, dar nu doar din perspectiva asigurărilor de viaţă care vin să completeze un pprodus de creditare, ci din perspectiva asigurărilor opţionale pe care o bancă poate să le propună clienţilor săi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO