Ponderea utilizatorilor de online banking a ajuns la circa 6% din populaţie, faţă de un grad de penetrare de numai 2% în urmă cu trei ani, arată un studiul comandat de BCR şi Erste Group, acţionarul băncii.
Astfel, raportat la o populaţie de circa 20 de milioane de locuitori, reiese că 1,2 milioane de români efectuează în mod curent operaţiuni bancare în mediul virtual în detrimentul tranzacţiilor clasice la ghişeu.
Peste o cincime din ultilizatorii români de internet banking, echivalentul a 250.000 de persoane, sunt în portofoliul BCR, situaţie datorată numărului mare de clienţi ai băncii. BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute, are circa 3 milioane de clienţi persoane fizice, dar a pierdut peste un milion de clienţi în perioada de criză.
Potrivit studiului, zonele de self service (n.red. - fără personal bancar) dotate cu bancomate şi automate de plăţi au reuşit să câştige teren în ultimii ani, devenind cel mai des folosit canal de tranzacţionare. Circa 70% din clienţii instituţiilor de credit utilizează ghişeele self service prin intermediul cărora realizează plăţi, retrageri şi depuneri de numerar.
În acelaşi timp, 60% din respondenţi au declarat că folosesc serviciile de consiliere rapidă pentru operaţiunile de tranzacţionare, iar o treime din utilizatorii de internet banking aleg mediul online pentru a face plăţi fără numerar, ordine de plată sau pentru a-şi verifica situaţia contului.
Studiul a fost efectuat în luna februarie 2014 pe un eşantion format din 1.238 de persoane.