Bănci și Asigurări

Arval se aşteaptă la o creştere de 30% a afacerilor, dar profitul va stagna

Arnault Leglaye: Tranzacţiile de tip sale&lease back sperăm să reprezinte 40-45% din businessul nou al companiei

Arnault Leglaye: Tranzacţiile de tip sale&lease back sperăm să reprezinte 40-45% din businessul nou al companiei

20.06.2010, 23:03 44

Arval, companie de leasing operaţional controlată de gigantulfrancez BNP Paribas, estimează pentru acest an afaceri în creşterecu 30%, până la 19-20 de milioane de euro, în condiţiile în careanul trecut acestea s-au ridicat la 15 milioane de euro.

În acelaşi timp, compania şi-a bugetat o stagnare a profituluila nivelul din 2009, de 1,4 milioane de euro (6 milioane de lei)net.

"Am obţinut pentru prima dată profit în 2009, cu un an maidevreme decât ne-am planificat. Profitul bugetat este la fel caanul trecut, deoarece au crescut cheltuielile. Am investit într-onouă locaţie pentru sediul central şi am decis să investim mai multîn sistemul IT. Pe de altă parte, vom fi afectaţi de scădereapieţei second-hand deoarece vom câştiga mai puţini bani dinvânzarea maşinilor la sfârşitul contractelor de leasing", adeclarat Arnault Leglaye, directorul general al Arval România.

La sfârşitul anului trecut compania avea o flotă formată din2.700 de maşini, iar în luna mai a trecut pragul de 3.000 deautovehicule. Pentru 2010 Arval are în plan să ajungă la o flotă de3.400 de maşini.

Leasingul operaţional presupune închirierea unei flote de maşinide către o companie, care plăteşte fimei de leasing o taxă lunară.Această taxă cuprinde şi costurile pentru întreţinerea flotei,reparaţii şi asigurarea maşinilor, servicii de care se ocupă firmade leasing operaţional. În cazul leasingului financiar,finanţatorul nu se ocupă de aceste servicii.

Arnault Leglaye se aşteaptă ca tranzacţiile de tipsale&lease back să reprezinte 40-45% din businessul nou alcompaniei în 2010. Aceste tranzacţii presupun vânzarea unei flotede maşini aflate în proprietatea clientului către firma de leasing,iar apoi utilizarea acesteia în sistem de leasing operaţional. Înacest fel clientul poate obţine lichidităţi.

"Pentru client aceste tranzacţii sunt o oportunitate pentru a-şiexternaliza activitatea de administrare a flotelor auto şi de a seconcentra numai pe businessul de bază. Dacă eşti o companie dinindustria băuturilor sau a asigurărilor, activitatea ta nu arenicio legătură cu managementul flotelor", explică directorulgeneral al Arval.

El spune că anul acesta piaţa de leasing operaţional va ajungela 27.000-30.000 de maşini, faţă de circa 23.000-25.000 lasfârşitul lui 2009.

"Clienţii negociază mai mult acum. Anul trecut era mult mai uşorsă propui preţuri mici, deoarece dealerii voiau să scape destocuri, iar discounturile erau incredibile. Şi anul acesta existădiscounturi, dar sunt mai rezonabile."

În 2009 Arval a reposedat 9 maşini de la clienţi care nu au maiputut plăti ratele, iar penru 2010 estimează un număr de maximum 40de reposedări.

Arval a fost înfiinţată în 2006 şi şi-a început activitatea înianuarie anul următor. BNP Paribas deţine pe piaţa locală şi ofirmă de leasing financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO