Bănci și Asigurări

Afacerile Generali scad, dar profitul se dublează

Afacerile Generali scad, dar profitul se dublează
09.08.2010, 23:56 16

Generali, una din primele zece companii din piaţa asigurărilor,a încheiat primul semestru cu prime brute subscrise de 234,4 mil.lei (56,5 mil. euro), în scădere cu 4,4% faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut.
În schimb, profitul net obţinut de companie s-a dublat, ajungând la18,9 mil. lei (4,6 mil. euro) la sfârşitul lunii iunie.
Scăderea afacerilor în primul semestru a fost determinată deevoluţia asigurărilor generale, unde subscrierile s-au redus cu5,7%, până la 189,1 mil. lei (45,6 mil. euro), din cauza declinuluiasigurărilor auto Casco, care au scăzut cu 17%, până la 80,8 mil.lei.
"Din păcate, asigurările Casco sunt în continuare afectate descăderea semnificativă a pieţei auto şi a celei de leasing.Încercăm să compensăm acest lucru prin campanii atractive depromovare a produselor noi şi de susţinere a celor deja existenteîn portofoliul companiei", afirmă Marie Kovarova, directorulgeneral al Generali Asigurări.
În timp ce vânzările de asigurări auto au scăzut, compania aînregistrat creşteri de două sau trei cifre pe segmentulasigurărilor de accidente şi sănătate (plus 148%), de incendiupentru riscuri industriale (23%) şi al celor de locuinţe(19%).
Generali a derulat în primul semestru mai multe campanii depromovare pentru asigurări de locuinţe, auto şi de viaţă. Pesegmentul asigurărilor de viaţă, primele brute subscrise au urcatcu 2%, până la 45,3 mil. lei (10,9 mil. euro). Subscrierile depoliţe de tip unit-linked (asigurări de viaţă legate de fonduri deinvestiţii) au urcat cu 26%, iar cele de asigurări de viaţătradiţionale - cu 4,7%.
În urma unei campanii de promovare a asigurărilor de viaţădesfăşurată în perioada mai-iunie, vânzările de astfel de poliţes-au dublat în iunie faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Dealtfel, mai mulţi asigurători de pe piaţa locală au lansat campaniide promovare pentru diverse produse, încercând astfel să îşimajoreze afacerile pe o piaţă în scădere.
În cadrul campaniei, Generali le-a oferit clienţilor care auîncheiat o asigurare de viaţă acoperirea cheltuielilor medicale înlimita a 600 de lei pe an.
"Unul dintre principalele obiective ale celui de-al doileatrimestru a fost revigorarea segmentului de asigurări de viaţă,lucru care de altfel s-a şi întâmplat. Campania de marketing şivânzări desfăşurată în perioada mai-iunie a avut rezultate foartebune atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi noi atraşi, cât şicreşterea volumului total de prime. Pe viitor vrem să păstrămaceeaşi strategie", a mai spus Kovarova.
Compania avea nevoie de această campanie, după ce în primultrimestru subscrierile din asigurări de viaţă scăzuseră cu12%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO