Afacerile Generali scad, dar profitul se dublează

Autor: Angela Placinta 09.08.2010

Generali, una din primele zece companii din piaţa asigurărilor, a încheiat primul semestru cu prime brute subscrise de 234,4 mil. lei (56,5 mil. euro), în scădere cu 4,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În schimb, profitul net obţinut de companie s-a dublat, ajungând la 18,9 mil. lei (4,6 mil. euro) la sfârşitul lunii iunie.
Scăderea afacerilor în primul semestru a fost determinată de evoluţia asigurărilor generale, unde subscrierile s-au redus cu 5,7%, până la 189,1 mil. lei (45,6 mil. euro), din cauza declinului asigurărilor auto Casco, care au scăzut cu 17%, până la 80,8 mil. lei.
"Din păcate, asigurările Casco sunt în continuare afectate de scăderea semnificativă a pieţei auto şi a celei de leasing. Încercăm să compensăm acest lucru prin campanii atractive de promovare a produselor noi şi de susţinere a celor deja existente în portofoliul companiei", afirmă Marie Kovarova, directorul general al Generali Asigurări.
În timp ce vânzările de asigurări auto au scăzut, compania a înregistrat creşteri de două sau trei cifre pe segmentul asigurărilor de accidente şi sănătate (plus 148%), de incendiu pentru riscuri industriale (23%) şi al celor de locuinţe (19%).
Generali a derulat în primul semestru mai multe campanii de promovare pentru asigurări de locuinţe, auto şi de viaţă. Pe segmentul asigurărilor de viaţă, primele brute subscrise au urcat cu 2%, până la 45,3 mil. lei (10,9 mil. euro). Subscrierile de poliţe de tip unit-linked (asigurări de viaţă legate de fonduri de investiţii) au urcat cu 26%, iar cele de asigurări de viaţă tradiţionale - cu 4,7%.
În urma unei campanii de promovare a asigurărilor de viaţă desfăşurată în perioada mai-iunie, vânzările de astfel de poliţe s-au dublat în iunie faţă de aceeaşi lună a anului trecut. De altfel, mai mulţi asigurători de pe piaţa locală au lansat campanii de promovare pentru diverse produse, încercând astfel să îşi majoreze afacerile pe o piaţă în scădere.
În cadrul campaniei, Generali le-a oferit clienţilor care au încheiat o asigurare de viaţă acoperirea cheltuielilor medicale în limita a 600 de lei pe an.
"Unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea trimestru a fost revigorarea segmentului de asigurări de viaţă, lucru care de altfel s-a şi întâmplat. Campania de marketing şi vânzări desfăşurată în perioada mai-iunie a avut rezultate foarte bune atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi noi atraşi, cât şi creşterea volumului total de prime. Pe viitor vrem să păstrăm aceeaşi strategie", a mai spus Kovarova.
Compania avea nevoie de această campanie, după ce în primul trimestru subscrierile din asigurări de viaţă scăzuseră cu 12%.