Afacerile Generali scad, dar profitul se dublează
Generali, una din primele zece companii din piaţa asigurărilor,
a încheiat primul semestru cu prime brute subscrise de 234,4 mil.
lei (56,5 mil. euro), în scădere cu 4,4% faţă de aceeaşi perioadă a
anului trecut.
În schimb, profitul net obţinut de companie s-a dublat, ajungând la
18,9 mil. lei (4,6 mil. euro) la sfârşitul lunii iunie.
Scăderea afacerilor în primul semestru a fost determinată de
evoluţia asigurărilor generale, unde subscrierile s-au redus cu
5,7%, până la 189,1 mil. lei (45,6 mil. euro), din cauza declinului
asigurărilor auto Casco, care au scăzut cu 17%, până la 80,8 mil.
lei.
"Din păcate, asigurările Casco sunt în continuare afectate de
scăderea semnificativă a pieţei auto şi a celei de leasing.
Încercăm să compensăm acest lucru prin campanii atractive de
promovare a produselor noi şi de susţinere a celor deja existente
în portofoliul companiei", afirmă Marie Kovarova, directorul
general al Generali Asigurări.
În timp ce vânzările de asigurări auto au scăzut, compania a
înregistrat creşteri de două sau trei cifre pe segmentul
asigurărilor de accidente şi sănătate (plus 148%), de incendiu
pentru riscuri industriale (23%) şi al celor de locuinţe
(19%).
Generali a derulat în primul semestru mai multe campanii de
promovare pentru asigurări de locuinţe, auto şi de viaţă. Pe
segmentul asigurărilor de viaţă, primele brute subscrise au urcat
cu 2%, până la 45,3 mil. lei (10,9 mil. euro). Subscrierile de
poliţe de tip unit-linked (asigurări de viaţă legate de fonduri de
investiţii) au urcat cu 26%, iar cele de asigurări de viaţă
tradiţionale - cu 4,7%.
În urma unei campanii de promovare a asigurărilor de viaţă
desfăşurată în perioada mai-iunie, vânzările de astfel de poliţe
s-au dublat în iunie faţă de aceeaşi lună a anului trecut. De
altfel, mai mulţi asigurători de pe piaţa locală au lansat campanii
de promovare pentru diverse produse, încercând astfel să îşi
majoreze afacerile pe o piaţă în scădere.
În cadrul campaniei, Generali le-a oferit clienţilor care au
încheiat o asigurare de viaţă acoperirea cheltuielilor medicale în
limita a 600 de lei pe an.
"Unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea
trimestru a fost revigorarea segmentului de asigurări de viaţă,
lucru care de altfel s-a şi întâmplat. Campania de marketing şi
vânzări desfăşurată în perioada mai-iunie a avut rezultate foarte
bune atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi noi atraşi, cât şi
creşterea volumului total de prime. Pe viitor vrem să păstrăm
aceeaşi strategie", a mai spus Kovarova.
Compania avea nevoie de această campanie, după ce în primul
trimestru subscrierile din asigurări de viaţă scăzuseră cu
12%.