Auto

Test auto ZF: Peugeot 206+. Deja-vu

Test auto ZF: Peugeot 206+. Deja-vu
15.02.2010, 00:08 148

O senzatie puternica de deja-vu. Aceasta a fost prima impresiela prima intalnire cu 206+, ideea de masina low cost a Peugeot. Afost defapt o reintalnire pentru ca noul model al constructoruluifrancez nu este decat acel 206 pe care il stim foarte bine, si carein ultimii 10 -12 ani a fost fabricat in mai mult de 6,5 milioanede unitati, devenind un etalon in segmentul mic.

Tocmai din cauza rezultatelor comerciale bune Peugeot nu a pututsa scoata din piata un model profitabil, chiar daca tehnologic afost inlocuit de ceva ani de modelul 207.

Solutia a fost una de compromis. S-a pastrat platforma tehnica amodelului 206 pe care a fost grefat exteriorul lui 207. Rezultatul206+, un model nou pe care "il stim" deja de ceva ani.

Intentia producatorului francez este insa laudabila, intrucat206, cu + sau fara, satisface defapt aceeasi nevoie. Este acelautomobil mic, de oras, pe care il poti parca rapid aproape oriundedar in care poti conduce si 300-400 km fara sa te doara spatele. Inplus Peugeot nu isi permitea sa paraseasca segmentul de pret de8.000 - 10.000 de euro si sa lase loc liber pentru Logan, care acucerit deja Germania si Franta, sau pentru celelalte modele declasa mica "aranjate" la pret pentru perioada actuala.

Din punct de vedere estetic 206+ este un mix intre modelul pecare il inlocuieste si modelul 207. Asa ca avem o parte frontalaaproape clonata, cu faruri ajustate si alungite spre parbriz,potrivit ideii de design prezenta acum in toata gamaproducatorului, si cu o grila usor redesanata. Foarte important, caun trade mark, noua varianta a lui 206 pastreaza acele doua guri deaerisire din plastic, pozitionate in partea superiora dreapta acapotei.

Dimensiunile exterioare par sa fi crescut un pic, chiar dacaavem acelasi sasiu. Partea din spate dispune de un spoiler mai largsi de stopuri mai inguste si pozitionate usor mai jos.

Toate aceste aspecte s-ar putea sa nu fie observate la primavedere iar confuzia, cu 206 sau 207, poate aparea usor.

Interior neschimbat

Obisnuit foarte mult cu modelul 206, pe care l-am condus destulde des pentru o perioada de 1 an, am gasit in 206+ un interiorfoarte familiar.

Daca la capitolul design exterior identificarea modelului seface dupa o privire mai atenta, interiorul are un grad de asemanaresi mai ridicat fata de 206. Adevarul este ca nu are rost sa schimbiceva care este deja functional si testat timp de un deceniu.Consola centrala, comenzile de pe volan, gurile de ventilatie,oglinzile reglabile manual, torpedoul desenat putin ciudat sifoarte incapator, toate sunt in pozitiile stabilite de la 206. Ousoara schimbare a avut loc in cazul designului portierelor, dareste un artificiu minor.
Spatiile de depozitare au ramas la fel de incapatoare, pentru unmodel din clasa mica, iar portbagajul de 285 litri s-a doveditsuficient pentru doua trei bagaje de mana..

Esential - motorizarea

Cel mai important punct al analizei asupra noul 206:motorizarile. Le cunoastem deja de ceva ani. Motorizarea testata afost cea pe benzina, de 1.4 litri si 75 CP. In ofertaimportatorului se regaseste insa si dieselul de 1.4 litri cu carereuseam in urma cu aproximativ 2 ani consumuri fenomenale, de sub3,5 litri/100 km.

Cadrul de test a fost intregit de aspectul hibernal al strazilorcapitalei, unde micutul Peugeot s-a achitat de datoria de a jungela destinatie, ocolind zapada troienita, trecand peste polei sauchiar pe unele bulevarde deszapezite de autoritati.

Trenul de rulare, acelasi ca si la 206, reuseste sa filtrezegropile aparute in urma ninsorii iar structura rigida a sasiuluipastreasa acelasi comportament rutier pseudo sportiv (pentru cavorbim totusi de un motor sub 100 CP, cu un cuplu motor de 120Nm.

Ideal la -10 grade Celsius, cand unele dieseluri intampinaprobleme la pornire, motorul pe benzina nu a dat semne de oboseala,s-a incalzit rapid, dar a fost ceva mai gurmand decat ne-amasteptat, depasind cu aproape 2 litri consumul urban de 9,1litri/100 km indicat de producator.

Cei 75 CP sunt suficienti pentru a urni masinuta de 1.016 kgpana la o viteza maxima de 170 km/h, chiar daca accelerarea poatefi mai inceata comparand si cu unele modele Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO