Test auto ZF: Peugeot 206+. Deja-vu

Autor: Alexandru Anghel 15.02.2010

O senzatie puternica de deja-vu. Aceasta a fost prima impresie la prima intalnire cu 206+, ideea de masina low cost a Peugeot. A fost defapt o reintalnire pentru ca noul model al constructorului francez nu este decat acel 206 pe care il stim foarte bine, si care in ultimii 10 -12 ani a fost fabricat in mai mult de 6,5 milioane de unitati, devenind un etalon in segmentul mic.

Tocmai din cauza rezultatelor comerciale bune Peugeot nu a putut sa scoata din piata un model profitabil, chiar daca tehnologic a fost inlocuit de ceva ani de modelul 207.

Solutia a fost una de compromis. S-a pastrat platforma tehnica a modelului 206 pe care a fost grefat exteriorul lui 207. Rezultatul 206+, un model nou pe care "il stim" deja de ceva ani.

Intentia producatorului francez este insa laudabila, intrucat 206, cu + sau fara, satisface defapt aceeasi nevoie. Este acel automobil mic, de oras, pe care il poti parca rapid aproape oriunde dar in care poti conduce si 300-400 km fara sa te doara spatele. In plus Peugeot nu isi permitea sa paraseasca segmentul de pret de 8.000 - 10.000 de euro si sa lase loc liber pentru Logan, care a cucerit deja Germania si Franta, sau pentru celelalte modele de clasa mica "aranjate" la pret pentru perioada actuala.

Din punct de vedere estetic 206+ este un mix intre modelul pe care il inlocuieste si modelul 207. Asa ca avem o parte frontala aproape clonata, cu faruri ajustate si alungite spre parbriz, potrivit ideii de design prezenta acum in toata gama producatorului, si cu o grila usor redesanata. Foarte important, ca un trade mark, noua varianta a lui 206 pastreaza acele doua guri de aerisire din plastic, pozitionate in partea superiora dreapta a capotei.

Dimensiunile exterioare par sa fi crescut un pic, chiar daca avem acelasi sasiu. Partea din spate dispune de un spoiler mai larg si de stopuri mai inguste si pozitionate usor mai jos.

Toate aceste aspecte s-ar putea sa nu fie observate la prima vedere iar confuzia, cu 206 sau 207, poate aparea usor.

Interior neschimbat

Obisnuit foarte mult cu modelul 206, pe care l-am condus destul de des pentru o perioada de 1 an, am gasit in 206+ un interior foarte familiar.

Daca la capitolul design exterior identificarea modelului se face dupa o privire mai atenta, interiorul are un grad de asemanare si mai ridicat fata de 206. Adevarul este ca nu are rost sa schimbi ceva care este deja functional si testat timp de un deceniu. Consola centrala, comenzile de pe volan, gurile de ventilatie, oglinzile reglabile manual, torpedoul desenat putin ciudat si foarte incapator, toate sunt in pozitiile stabilite de la 206. O usoara schimbare a avut loc in cazul designului portierelor, dar este un artificiu minor.
Spatiile de depozitare au ramas la fel de incapatoare, pentru un model din clasa mica, iar portbagajul de 285 litri s-a dovedit suficient pentru doua trei bagaje de mana..

Esential - motorizarea

Cel mai important punct al analizei asupra noul 206: motorizarile. Le cunoastem deja de ceva ani. Motorizarea testata a fost cea pe benzina, de 1.4 litri si 75 CP. In oferta importatorului se regaseste insa si dieselul de 1.4 litri cu care reuseam in urma cu aproximativ 2 ani consumuri fenomenale, de sub 3,5 litri/100 km.

Cadrul de test a fost intregit de aspectul hibernal al strazilor capitalei, unde micutul Peugeot s-a achitat de datoria de a junge la destinatie, ocolind zapada troienita, trecand peste polei sau chiar pe unele bulevarde deszapezite de autoritati.

Trenul de rulare, acelasi ca si la 206, reuseste sa filtreze gropile aparute in urma ninsorii iar structura rigida a sasiului pastreasa acelasi comportament rutier pseudo sportiv (pentru ca vorbim totusi de un motor sub 100 CP, cu un cuplu motor de 120 Nm.

Ideal la -10 grade Celsius, cand unele dieseluri intampina probleme la pornire, motorul pe benzina nu a dat semne de oboseala, s-a incalzit rapid, dar a fost ceva mai gurmand decat ne-am asteptat, depasind cu aproape 2 litri consumul urban de 9,1 litri/100 km indicat de producator.

Cei 75 CP sunt suficienti pentru a urni masinuta de 1.016 kg pana la o viteza maxima de 170 km/h, chiar daca accelerarea poate fi mai inceata comparand si cu unele modele Logan.