Auto

Test Auto ZF: Mitsubishi L200, off-roader pur-sânge - galerie FOTO

Test Auto ZF: Mitsubishi L200, off-roader pur-sânge - galerie FOTO
06.07.2010, 11:23 674

Mitsubishi L200, cel mai bine vândut pick-up 4x4 de pe piaţalocală, a primit la patru ani de la prezentarea oficială unfacelift şi un motor mai puternic. Şi spre mulţumirea fanilor, L200nu a "beneficiat" de partea frontală stil "jet-fighter" care oregăsim la celelalte modele Mitsubishi.

La nivelul primelor cinci luni luni ale acestui an, Mitsubishi acomercializat pe piaţa locală 77 de unităţi din modelul L200, încreştere cu aproape 3% comparativ cu perioada similară a anuluitrecut. Comparativ, vânzările L200 depăşesc vânzările cumulate aleconcurenţilor - Nissan Navara (41 de unităţi, în creştere cu 128%),Toyota Hilux (23 unităţi, în scădere cu 86%) şi Mazda BT-50 cu ounitate.

Faceliftul vine cu modificări în principal la nivelul părţiifrontale. Astfel acum L200 dispune de un nou calandru "preluat" dela Pajero Sport - care însă nu se comercializează şi în România -plus câteva linii noi în zona farurilor de ceaţă şi un set nou dejante.

Pentru o mai mare capacitate, noul L200 dispune acum de o benă mailungă - cu 30 cm mai mare pentru varianta double-cab (cu patru uşişi cinci locuri). Dezavantajul este că maşina a devenit şi mailungă - 5,3 m lungime - şi astfel nu este chiar cea mai uşor deparcat maşină într-un spaţiu urban. Dar este una dintre cele maimanevrabile. De ce? Datorită demultiplicării direcţiei. Cu toate căeste mai lungă decât o maşină obişnuită, este ceva mai uşor deparcat, atunci când se gaseşte un loc pe dimensiunile ei. Dar chiarşi aşa, L200 cu tracţiune integrală şi reductor nu este gânditpentru asfalt, ci pentru drumuri desfundate de munte, sau mai binespus oriunde există un drum accidentat sau plin de noroi.

La interior L200 a renunţat la culoarea albastră a indicatoarelorde bord şi a butoanelor de la climatizare. Avem acum ceasuri culumină roşie şi o consolă centrală pe care regăsim un displaymultifuncţional împrumutat de la Pajero - care nu numai că necomunică detalii precum consumul instantaneu, autonomia, sau cătrece punct cardinal ne îndreptăm, ci ne face şi un grafic alconsumului.

Levierul cutiei de viteze pare a fi singurul element care necomunică faptul că totuşi suntem la volanul unei utilitare. Cutianu foarte precisă, cursa lungă şi tremuratul levierului toate nedau de înţeles că L200 "means business".

Cotiera centrală dispune acum de două spaţii de depozitare, iarvolanul este împrumutat de la Lancer, având acum butoane pentrusistemul audio şi tempomat. În plus dispunem şi de faruri şiştergătoare automate.

Modelul testa era echipat cu motorul diesel de 2,5 litri Di-D înversiunea high-power de 178 CP şi 400 Nm - valori care poatedetermina chiar şi un comportament sportiv, mai ales dacă luăm încalcul faptul că cei 400 Nm sunt disponibili încă de la turaţiijoase. Singurul minus al acestui motor îl reprezintă însă faptul căeste cuplat la o cutie de viteze cu "numai" cinci trepte. Acesteasunt suficiente în oraş sau off-road, însă pe autostradă o a şaseatreaptă ar fi redus atât consumul de combustibil, cât şi nivelul dezgomot din habitaclu.

Alături de maneta schimbătorului, regăsim levierul care acţioneazăreductorul şi sistemul de tracţiune - din 4x4 în 4x2 (tracţiunenumai pe puntea spate).
Pentru a testa maşina în mediul său, am fost la Corbu, lângăMamaia. Am avut partea atât de macadam, pante abrupte cu noroi câtşi de nisip. Având în vedere că maşina era echipată şi cu anvelopespeciale de noroi, nu am întâlnit nici cea mai mică dificultateatunci când a venit vorba de a urca nicio pantă, cu toate căplouase cu o seară înainte.

Preţul modelului testat este de 26.989 de euro fără TVA, în timp ceversiunea 2,5 Di-D Hight Power Intense Plus are un preţ de pornirede 22.340 de euro fără TVA.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO