Test Auto ZF: Mitsubishi L200, off-roader pur-sânge - galerie FOTO
Mitsubishi L200, cel mai bine vândut pick-up 4x4 de pe piaţa
locală, a primit la patru ani de la prezentarea oficială un
facelift şi un motor mai puternic. Şi spre mulţumirea fanilor, L200
nu a "beneficiat" de partea frontală stil "jet-fighter" care o
regăsim la celelalte modele Mitsubishi.
La nivelul primelor cinci luni luni ale acestui an, Mitsubishi a
comercializat pe piaţa locală 77 de unităţi din modelul L200, în
creştere cu aproape 3% comparativ cu perioada similară a anului
trecut. Comparativ, vânzările L200 depăşesc vânzările cumulate ale
concurenţilor - Nissan Navara (41 de unităţi, în creştere cu 128%),
Toyota Hilux (23 unităţi, în scădere cu 86%) şi Mazda BT-50 cu o
unitate.
Faceliftul vine cu modificări în principal la nivelul părţii
frontale. Astfel acum L200 dispune de un nou calandru "preluat" de
la Pajero Sport - care însă nu se comercializează şi în România -
plus câteva linii noi în zona farurilor de ceaţă şi un set nou de
jante.
Pentru o mai mare capacitate, noul L200 dispune acum de o benă mai
lungă - cu 30 cm mai mare pentru varianta double-cab (cu patru uşi
şi cinci locuri). Dezavantajul este că maşina a devenit şi mai
lungă - 5,3 m lungime - şi astfel nu este chiar cea mai uşor de
parcat maşină într-un spaţiu urban. Dar este una dintre cele mai
manevrabile. De ce? Datorită demultiplicării direcţiei. Cu toate că
este mai lungă decât o maşină obişnuită, este ceva mai uşor de
parcat, atunci când se gaseşte un loc pe dimensiunile ei. Dar chiar
şi aşa, L200 cu tracţiune integrală şi reductor nu este gândit
pentru asfalt, ci pentru drumuri desfundate de munte, sau mai bine
spus oriunde există un drum accidentat sau plin de noroi.
La interior L200 a renunţat la culoarea albastră a indicatoarelor
de bord şi a butoanelor de la climatizare. Avem acum ceasuri cu
lumină roşie şi o consolă centrală pe care regăsim un display
multifuncţional împrumutat de la Pajero - care nu numai că ne
comunică detalii precum consumul instantaneu, autonomia, sau către
ce punct cardinal ne îndreptăm, ci ne face şi un grafic al
consumului.
Levierul cutiei de viteze pare a fi singurul element care ne
comunică faptul că totuşi suntem la volanul unei utilitare. Cutia
nu foarte precisă, cursa lungă şi tremuratul levierului toate ne
dau de înţeles că L200 "means business".
Cotiera centrală dispune acum de două spaţii de depozitare, iar
volanul este împrumutat de la Lancer, având acum butoane pentru
sistemul audio şi tempomat. În plus dispunem şi de faruri şi
ştergătoare automate.
Modelul testa era echipat cu motorul diesel de 2,5 litri Di-D în
versiunea high-power de 178 CP şi 400 Nm - valori care poate
determina chiar şi un comportament sportiv, mai ales dacă luăm în
calcul faptul că cei 400 Nm sunt disponibili încă de la turaţii
joase. Singurul minus al acestui motor îl reprezintă însă faptul că
este cuplat la o cutie de viteze cu "numai" cinci trepte. Acestea
sunt suficiente în oraş sau off-road, însă pe autostradă o a şasea
treaptă ar fi redus atât consumul de combustibil, cât şi nivelul de
zgomot din habitaclu.
Alături de maneta schimbătorului, regăsim levierul care acţionează
reductorul şi sistemul de tracţiune - din 4x4 în 4x2 (tracţiune
numai pe puntea spate).
Pentru a testa maşina în mediul său, am fost la Corbu, lângă
Mamaia. Am avut partea atât de macadam, pante abrupte cu noroi cât
şi de nisip. Având în vedere că maşina era echipată şi cu anvelope
speciale de noroi, nu am întâlnit nici cea mai mică dificultate
atunci când a venit vorba de a urca nicio pantă, cu toate că
plouase cu o seară înainte.
Preţul modelului testat este de 26.989 de euro fără TVA, în timp ce
versiunea 2,5 Di-D Hight Power Intense Plus are un preţ de pornire
de 22.340 de euro fără TVA.