Test Auto ZF: Mitsubishi L200, off-roader pur-sânge - galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 06.07.2010

Mitsubishi L200, cel mai bine vândut pick-up 4x4 de pe piaţa locală, a primit la patru ani de la prezentarea oficială un facelift şi un motor mai puternic. Şi spre mulţumirea fanilor, L200 nu a "beneficiat" de partea frontală stil "jet-fighter" care o regăsim la celelalte modele Mitsubishi.

La nivelul primelor cinci luni luni ale acestui an, Mitsubishi a comercializat pe piaţa locală 77 de unităţi din modelul L200, în creştere cu aproape 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Comparativ, vânzările L200 depăşesc vânzările cumulate ale concurenţilor - Nissan Navara (41 de unităţi, în creştere cu 128%), Toyota Hilux (23 unităţi, în scădere cu 86%) şi Mazda BT-50 cu o unitate.

Faceliftul vine cu modificări în principal la nivelul părţii frontale. Astfel acum L200 dispune de un nou calandru "preluat" de la Pajero Sport - care însă nu se comercializează şi în România - plus câteva linii noi în zona farurilor de ceaţă şi un set nou de jante.

Pentru o mai mare capacitate, noul L200 dispune acum de o benă mai lungă - cu 30 cm mai mare pentru varianta double-cab (cu patru uşi şi cinci locuri). Dezavantajul este că maşina a devenit şi mai lungă - 5,3 m lungime - şi astfel nu este chiar cea mai uşor de parcat maşină într-un spaţiu urban. Dar este una dintre cele mai manevrabile. De ce? Datorită demultiplicării direcţiei. Cu toate că este mai lungă decât o maşină obişnuită, este ceva mai uşor de parcat, atunci când se gaseşte un loc pe dimensiunile ei. Dar chiar şi aşa, L200 cu tracţiune integrală şi reductor nu este gândit pentru asfalt, ci pentru drumuri desfundate de munte, sau mai bine spus oriunde există un drum accidentat sau plin de noroi.

La interior L200 a renunţat la culoarea albastră a indicatoarelor de bord şi a butoanelor de la climatizare. Avem acum ceasuri cu lumină roşie şi o consolă centrală pe care regăsim un display multifuncţional împrumutat de la Pajero - care nu numai că ne comunică detalii precum consumul instantaneu, autonomia, sau către ce punct cardinal ne îndreptăm, ci ne face şi un grafic al consumului.

Levierul cutiei de viteze pare a fi singurul element care ne comunică faptul că totuşi suntem la volanul unei utilitare. Cutia nu foarte precisă, cursa lungă şi tremuratul levierului toate ne dau de înţeles că L200 "means business".

Cotiera centrală dispune acum de două spaţii de depozitare, iar volanul este împrumutat de la Lancer, având acum butoane pentru sistemul audio şi tempomat. În plus dispunem şi de faruri şi ştergătoare automate.

Modelul testa era echipat cu motorul diesel de 2,5 litri Di-D în versiunea high-power de 178 CP şi 400 Nm - valori care poate determina chiar şi un comportament sportiv, mai ales dacă luăm în calcul faptul că cei 400 Nm sunt disponibili încă de la turaţii joase. Singurul minus al acestui motor îl reprezintă însă faptul că este cuplat la o cutie de viteze cu "numai" cinci trepte. Acestea sunt suficiente în oraş sau off-road, însă pe autostradă o a şasea treaptă ar fi redus atât consumul de combustibil, cât şi nivelul de zgomot din habitaclu.

Alături de maneta schimbătorului, regăsim levierul care acţionează reductorul şi sistemul de tracţiune - din 4x4 în 4x2 (tracţiune numai pe puntea spate).
Pentru a testa maşina în mediul său, am fost la Corbu, lângă Mamaia. Am avut partea atât de macadam, pante abrupte cu noroi cât şi de nisip. Având în vedere că maşina era echipată şi cu anvelope speciale de noroi, nu am întâlnit nici cea mai mică dificultate atunci când a venit vorba de a urca nicio pantă, cu toate că plouase cu o seară înainte.

Preţul modelului testat este de 26.989 de euro fără TVA, în timp ce versiunea 2,5 Di-D Hight Power Intense Plus are un preţ de pornire de 22.340 de euro fără TVA.