Majoritatea companiilor din inÂdustria bunurilor de larg consum, prinÂtre care se numără giganÅ£i ca Procter & Gamble ÅŸi Coca-Cola, au raportat reÂzultate peste aÅŸteptări pe primul triÂmestru al acestui an. Åži conÂstructorii auto, restaurantele ÅŸi hoÂteÂlurile au aÂnunÅ£at performanÅ£e solide. ConÂsumaÂtorii sunt în continuare dornici să chelÂtuiască, astfel de companii având astfel posibilitatea de a forÅ£a noi creÅŸteri de preÅ£uri, scrie Bloomberg.
Unii dintre cei mai mari traderi de materii prime de la nivel mondial ÅŸi-au dublat profiturile la aproximaÂtiv 77 miÂÂliÂarde de dolari anul trecut, în conÂdiÂÅ£iile scumpirii dramatice a eÂnergiei în urma relaxării restricÅ£iilor din panÂdeÂmie ÅŸi invadării Ucrainei de către Rusia, revelă o analiză realizată de cercetătorii de la Sanford C Bernstein.
Mai mult de jumătate din suma totală, aproximativ 37 miliarde de doÂlari, a fost obÅ£inută de TotalEnerÂgies, Shell ÅŸi BP, peste cele 28 miliÂarde de dolari generate de cele mai mari firme de trading elveÅ£iene, Vitol, Gunvor ÅŸi Trafigura.
„Companiile respective profită din plin de pe urma volatilităţii“, araÂtă Oswald Clint, analist la Bernstein. Pentru a estima suma cu care opeÂraÂÅ£iunile de trading contribuie la reÂzultate, Bernstein a folosit rapoarte ale giganÅ£ilor petrolieri privind diverÂse aspecte ale businessurilor lor ÅŸi le-au scăzut din câştigurile totale. Rezultatul reprezintă câştigurile din trading, potrivit analiÅŸtilor.
DeÅŸi preÅ£urile petrolului ÅŸi gazeÂlor au mai coborât de la maximele de anul trecut, volatilitatea preÅ£urilor continuă să ofere oportunităţi pentru operaÅ£iunile de trading. Åži firmele din industria transporÂtului maritim au proÂfitat din plin de pe urma crizei proÂvocate de pandeÂmie, care a dat peste cap lanÅ£urile de aprovizionare. ÃŽn cazul acestora, însă, apar semnale că lucrurile sunt pe cale să se schimbe.
Gigantul Maersk din sector a aÂvertizat recent cu privire la o „lume radical schimbată“, semnalând că boomul din pandemie este pe sfârÂÅŸite în condiÅ£iile în care cererea ÅŸi preÂÅ£urile transporturilor sunt în scăÂdere, notează Financial Times.
AP Moeller-Maersj a avertizat cu privire la un „mediu de business radical schimbat“, profiturile celei de-a doua mari companii de transÂport containerizat scăzând, iar îngriÂjoÂrările crescând în legătură cu un val de noi nave care va pune presiune asupra industriei.
Profitul operaţional al Maersk a scăzut cu peste două treimi, la 2,3 miliarde de dolari pe primul trimestru al acestui an faţă de perioada similară din 2022. Veniturile s-au diminuat cu un sfert la 14,2 miliarde de dolari.