Business Hi-Tech

Szabolcs Nemes, Roland Berger România: Românii cheltuie anual 500 mil. euro pe cumpărături online de bunuri FMCG, dar până la final de 2025 suma va depăşi 1 mld. euro, chiar dacă ritmul de creştere va fi mai temperat. Astăzi, cota de piaţă a comerţului virtual e de 2%, dar se va dubla până la final de 2025

Szabolcs Nemes, managing partner, Roland Berger România: Media ponderii canalului online în total comerţ alimentar se situează în jurul valorii de 8% în Europa de Vest, în timp ce în Marea Britanie, ţara cu rata de adopţie a canalului online cea mai avansată la nivel mondial, penetrarea acestuia este de 17% în total piaţă.

Szabolcs Nemes, managing partner, Roland Berger România: Media ponderii canalului online în total comerţ alimentar se situează în jurul valorii de 8% în Europa de Vest, în timp ce în Marea Britanie, ţara cu rata de adopţie a canalului online cea mai avansată la nivel mondial, penetrarea acestuia este de 17% în total piaţă.

Autor: Cristina Roşca

06.05.2023, 11:22 929

Românii cheltuie anual 25 miliarde de euro pe bunuri de larg consum, alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi îngrijirea locuinţei.

Szabolcs Nemes, managing partner al companiei de consultan­ţă in management Roland Berger România, spune că astăzi comer­ţul virtual de bunuri FMCG a reuşit să mănânce aproape 2% din piaţa de pro­fil. Ţinând cont că vânzările totale de bu­nuri de larg consum se ridică la 25 mld. euro anual, rezultă că românii cheltuie online circa 500 mil. euro, conform calculelor ZF.

Pe termen scurt sau mediu, deşi este posibil să vedem o uşoară încetinire a creşterii, chiar şi aşa, cel târziu în anul 2025, canalul va depăşi pragul de 4% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă vânzări de cel puţin 1 mld. euro. „Cota de piaţă a canalului online în total piaţă FMCG se apropie de 2%. Comerţul virtual a avut o evoluţie ascendentă în principal pe fondul demersurilor de dezvoltare şi a investiţiilor efectuate de jucători, atât retailerii tradiţionali prezenţi pe piaţă (unii dintre aceştia şi-au extins amprenta/lista localităţilor în care oferă posibilitatea de plasare comenzi şi asigură livrarea acestora), cât şi companii nou intrate cu prezenţă exclusiv în online, care au reuşit să îşi scaleze activităţile (chiar dacă pentru moment îşi concentrează atenţia doar pe zona Bucureşti-Ilfov)“, spune Szabolcs Nemes.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO