♦ Pe această piaţă - a vânzărilor online de alimente - în România sunt patru categorii de jucători, lucru care nu e diferit faţă de pieţe mature ♦ E vorba de retailerii tradiţionali - care au şi operaţiuni online, dar mai ales offline -, de specialiştii în comerţul online alimentar (nu au alte operaţiuni decât virtuale), de platformele de livrări şi de jucătorii din digital şi tech, care deţin un adevărat ecosistem de business, au clienţi şi capabilităţi de a se extinde în domeniu.
Pandemia de COVID-19 a produs o serie de schimbări la nivelul comerţului alimentar local, unele tendinţe fiind accelerate de acest eveniment, în timp ce altele au fost chiar iniţiate.
„Schimbarea modului de a munci, mai exact orientarea unui număr mare de persoane către work from home, a avut un impact semnificativ asupra comportamentului de consum. Vorbim aici de schimbări în ceea ce priveşte tipurile de magazine frecventate, tipurile de canale de vânzări folosite. Se remarcă o adoptare mare a canalului online, spre exemplu. Totodată, remarcăm o modificare a valorii coşului mediu de cumpărături“, spune Szabolcs Nemes, partener al companiei de consultanţă Roland Berger.