Auto

Citroen C4 şi Citroen C-Zero: Ambiţie franţuzească

Citroen C4 şi Citroen C-Zero:  Ambiţie franţuzească
08.10.2010, 15:25 107

de Dragoş Băltăţeanu, ProMotor

Citroen are ambiţii mari. A trecut printr-o schimbare de imagineşi acum se adresează persoanelor tinere şi dinamice. A lansatmodele atrăgătoare ca noul C5 şi gama premium DS. Şi procesulcontinuă.
Un pas important este lansarea noul Citroen C4. Prezentat înpremieră la Salonul Auto de la Paris din această toamnă, noul C4esta arma Citroen pentru cel mai disputat segment auto din Europa:cel al berlinelor compacte. Un segement dominat de maşini caVolkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra şi Renault Megane.
Pentru primul contact cu noul model, Citroen a chemat jurnaliştiiauto în Danemarca şi Suedia. Aici am putut testa pentru prima datănoul C4 pe un traseu ce ne-a dus de la Copenhaga în Suediatraversând incredibilul pod Oresund ce leagă cele două ţări. Estecel mai lung pod din Europa şi uneşte Copenhaga de oraşul Malmo dinSuedia. Preţul pentru o traversare este însă pe măsură: 39 europentru un automobil.

După ce ne-am revenit din admiraţia infrastructurilor auto şiferoviare din Scandinavia am revenit la subiectul nostru: noulCitroen C4.
Designul exterior este convenţional. Noua parte frontală o înscrieîn noua linie Citroen şi aduce un pic cu fratele mai mare C5. Deşia crescut un pic în dimensiuni, noul C4 pare un pic mai compactdecât modelul pe care îl înlocuieşte. C4 nu şochează cu nimic şiasta este un lucru bun în această clasă.
La interior, calitatea materialelor a crescut enorm. Pe modelele detop testate de noi, plasticele erau moi şi foarte plăcute laatingere. Interiorul este acum mult mai clasic, Citroen renunţândla bordul digital al vechiului model. Avem acum indicatoare de bordclasice dar şi indicatoare digitale integrate elegant. De exemplu:turometrul este digital dar are forma clasică rotundă. Citroen amizat şi pe o customizare amplă pe care o poate face chiar cel dela volan. Culorile din bord pot fi schimbate la simpla apăsare aunui buton de la un liniştitor alb până la un albastru electric. Adispărut, de asemenea, faimosul volan cu butuc fix. Citroen amotivat aceast decizie prin faptul că a salvat câteva kilograme înplus. Structura butoanelor s-a păstrat dar sunt amplasate acum peun volan clasic.

La drum, noul C4 se dovedeşte a fi extrem de confortabil şisilenţios. Deşi are o suspensie clasică, fără braţe independente înspate, C4 are o ţinută de drum corectă. Motorizările sunt excelenteavând ca vedete motorul pe benzină 1.6 THP de 155 CP dezvoltatîmpreună cu BMW şi turbodieselul de doi litri şi 150 CP.
În gamă mai există încă două motorizări pe benzină: VTI 95 CP 1.4litri şi VTI 120 CP 1.6 litri. Gama propulsoarelor diesel estecompletată de HDI 90 CP 1.6 litri şi HDI 110 CP 1.6 litri.
Păcat însă că cel mai puternic motor pe benzină este asociat doarcu o cutie de viteze manuală robotizată. Aceasta cutie schimbătreptele în mod automat sau manual prin intermediul clapetelor depe volan. Este însă în dezacord total cu motorizarea exelentă.Schimbările de trepte se fac extrem de lent în modul automat iar încel manual este nevoie de ridicarea piciorului de pe pedala deacceleraţie pentru o schimbare de treaptă cât de cât decentă.Într-o lume concurentă dominată de cutii automate cu dubluambreiaj, soluţia Citroen pare de acum 10 ani. Oficialii mărciiinsistă că este o soluţie mult mai ieftină şi este preferată declienţii mărcii. Noi ne îndoim şi am alege un C4 nou doar cu ocutie de viteze manuală.

Citroen C4 va veni în România în luna ianuarie 2011. Nu există încăpreţuri, dar ne aşteptăm ca acestea să fie competitive pentru afura clienţi fideli altor mărci. Citroen speră ca acest model săcrească cota de piaţă a mărcii în România de la actualul 1,8% spre2%.
Al doilea model testat în Scandinavia a fost Citroen C-Zero. Estemaşina "full electric" dezvoltată de Mitsubishi împreună cu grupulPSA. Aceeaşi maşină va fi comercializată şi sub mărcile Peugeot şiMitsubishi.

Citroen C-Zero este un automobil de clasă mini propulsat de unmotor electric ce dezvoltă 64 CP şi 180 Nm. Maşina stocheazăenergia electrică într-o baterie de acumulatori ce îi oferă oautonomie de 150 km. Se poate încărca de la o priză convenţionalăde 220 V sau de la chargere speciale de 400 V. În primul caz oîncărcare completă durează 6-7 ore iar în cel de-al doilea doar 30de minute. Preţul acestui model electric va fi prohibitiv şi se vasitua undeva în jurul cifrei de 35.000 euro. Vor exista soluţiifinaciare prin închiriere. Modelul Citroen electric va veni înRomânia undeva la jumătatea anului viitor.
C-Zero este extrem de uşor de condus. Motorul electric are un cuplufenomenal încă de la start şi acest lucru permite acceleraţiifoarte bune. În oraş, C-Zero este extrem de plăcută. În habitacludomneşte o linişte totală, motorul electric fiind extrem desilenţios. Singurele zgomote sunt cele de la rulajul pneurilor.Este o soluţie total nepoluante care va prinde în viitorul apropiatatunci când infrastructura pentru încărcarea acestor maşini va fidezvoltată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO