Ziarul de Duminică

CARTEA DE STIINTA / Mecanismele celebritatii

CARTEA DE STIINTA / Mecanismele celebritatii
21.12.2009, 14:36 23

Norbert Sillamy
Dictionar de psihologie
Editura UniversEnciclopedic Gold

Editia Dictionarului de psihologie a aparut la editura Laroussesi cuprinde peste 1.000 de articole consacrate neuropsihologiei,etologiei sau statisticii. O suta zece notite bibliografice suntconsacrate unor autori din Europa, America sau Asia ale carorcontributii in domeniul psihologieI sunt unanim recunoscute.Traducere, avanprefata si completari privind psihologia romaneascade dr. Leonard Gavriliu. Editia a doua.

Dictionar desociologie
Editura Univers EnciclopedicGold

Coordonatori: Raymond Boudon, Philippe Besnards, MohamedCherkaoui, Bernard-Pierre Lecuyer (dictionarul a aparut initial laEditura Larousse). Traducere de mariana Tutuianu. Completariprivind sociologia romaneasca de dr. Maria Larionescu. Editia adoua. Dictionarul inecarca sa rezolve doua cerinte: pe de o parte,sa fie concis, deoarece se adreseaza studentilor si publiculuilarg, iar pe de alta parte sa propuna definitii riguroase sicomplete pentru cele mai curente si mai esentiale conceptesociologice, precum si succinte informatii consacrate principalilorsociologi clasici si moderni. Este o lucrare colectiva la care aucontribuit aproximativ saizeci de cadre universitare sicercetatori.


Iulian Comanescu
Cum sa devii un nimeni
Mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media dinRomania
EdituraHumanitas

Cuvant inainte de Dragos Grigoriu. "Esti un nimeni!" Aceastaimprecatie se adreseaza, de regula, unei persoane care e "cineva".Probabil ca mai des decât in alte parti, in România si in limbaromâna se spune despre cineva ca e cineva. Fara pretentii derigoare antropologica, ceea ce se vede cu ochiul liber, la noi, epredilectia catre contestatie - mai nou, pe Internet, catreinjuratura -, deci o carte care se ocupa cu mecanismelecelebritatii si masinaria media trebuie sa aiba in vedere"devenirea intru Nimeni". Un "Nimeni" este opusul lui "cineva" lascara istorica, si totusi e o persoana care a fost numita cuinsulta asta tocmai fiindca a facut ceva.
"In Cum sa devii un Nimeni e vorba de branduri personale, statutulde vedeta, classic media, new media, asa cum arata ele in România,in 2009. Am impanat cartea cu povesti traite pe propria piele,anecdote care sper sa aiba o incarcatura de mici studii de caz. Inbusinessul asta, lucrurile nu sunt de fapt nici cum se spune lascoala de jurnalism, nici ca-n ziarele de scandal. Cred ca publiculvrea sa stie cum arata dinauntru." (Iulian Comanescu)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO