ZF Transilvania

Rezultatele din T1 indica un trend de stagnare

Rezultatele din T1 indica un trend de stagnare

Marcel Borodi, presedinte Brinel: Vom incerca sa mentinem in acest an cifra de afaceri realizata in anul precedent, dar suntem pregatiti si pentru o contractie a veniturilor realizate, in functie de evolutia nevoilor si a pietei.

24.05.2009, 16:06 133

Conducerea grupului clujean de companii IT Brinel, cu activitati in asamblarea si distributia de PC-uri, dezvoltarea de soft si furnizarea de solutii IT, a revizuit estimarile pentru 2009 si mizeaza pe o stagnare a afacerilor la 28 mil. euro, dupa cresterea de 5%-10% prognozata la inceputul anului. Dupa rezultatele din T1, Brinel a revizuit estimarile pentru acest an, estimand o cifra de afaceri de aproximativ 28 mil. euro, rezultat similar cu cel realizat in 2008.

„Criza economica actuala pune o presiune imensa pe companiile romanesti, nevoite sa-si eficientizeze suplimentar procesele operationale, sa reduca eficient costurile si sa se impuna pe o piata concurentiala tot mai puternica si mai dinamica", a declarat pentru ZF Transilvania Marcel Borodi, presedintele Brinel.
Potrivit reprezentantilor Brinel, in perioada de criza sistemele si retelele IT din cadrul companiilor devin elemente fundamentale ce pot stabiliza si consolida evolutia acestora, constituind in acelasi timp o investitie pe termen lung, ce le va permite sa actioneze prompt si eficient in piata, odata incheiata perioada de criza.
„Piata in general cunoaste o contractie majora care isi spune cuvantul si asupra achizitiilor in IT", a spus Marcel Borodi. Reprezentantii Brinel estimau anul trecut ca segmentul serviciilor IT din Romania va creste in 2008 cu 19% fata de anul 2007, piata romaneasca de IT fiind estimata la aproximativ 1 miliard de euro.
„Nu suntem speriati de criza, deoarece, cu mici exceptii, traversam crize de 20 de ani. Pe cea din momentul actual o percepem altfel si fiindca vine dupa o supraincalzire a pietei. Avem, totusi, oportunitatea sa ne reglam mecanismele de business si sa cladim fundatia pentru relansarea cresterii. IT-ul, prin solutiile sale, e un motor al cresterii si un reductor al costurilor. Managerii experimentati stiu ca acum pot face investitii in IT cu o rapida recuperare a investitiei", spune Marcel Borodi. Recent, Brinel in parteneriat cu HP si Microsoft au lansat pe piata cinci tipuri de solutii hardware si software.
„In afara de infrastructura necesara in tara noastra, ITul ar putea fi atuul Romaniei pe piata europeana, insa lipsa resurselor financiare face ca piata sa demareze mai lent", a spus Borodi. Grupul Brinel numara in momentul de fata peste 500 de clienti si 150 de angajati.
„Intentiile noastre de recrutare pentru acest an vizeaza exclusiv echipa comerciala si echipa tehnica, software si hardware. Estimam un procent de crestere a numarului angajatilor cu 10% pentru aceste doua echipe", a declarat presedintele Brinel.
Laczko Csaba, director general Antares Romania: Anul 2009 a inceput greu si destul de nesigur, cu o scadere a vanzarilor in primul trimestru de 20%. Desi este greu de facut o estimare pertinenta, ne-am propus o cifra de afaceri in acest an egala cu cea realizata in 2008Anul trecut, conducerea Brinel a anuntat investitii de 2 mil. euro in vederea consolidarii pozitiei companiilor membre ale grupului Brinel pe piata de IT, dar si pentru achizitionarea unor companii de servicii si software in domeniul aplicatiilor si infrastructurii hardware.
Potrivit reprezentantilor Brinel, in momentul de fata nevoia de comunicare si de conexiune online este tot mai des evidentiata. Se inregistreaza o mai mare penetrare a utilizarii internetului, ceea ce inseamna si o cerere mai mare de solutii IT.
Grupul Brinel deruleaza activitati de asamblare de computere sub brandul Alpis, distributie de componente IT, implementare de solutii de business (hardware si software) si servicii IT. Prima companie din cadrul grupului Brinel, firma Net Brinel S.A., si-a inceput activitatea in anul 1991 la Cluj-Napoca, avand ca principal domeniu de activitate furnizarea de solutii IT prin integrarea de software, hardware si comunicatii.
O alta companie care si-a revizuit estimarile pentru acest an este producatorul local de scaune Antares Romania. Compania clujeana si-a revizuit in prezent estimarile pentru 2009 si mizeaza pe o stagnare a vanzarilor la nivelul de 10,5 mil. euro, dupa cresterea de 15% prognozata la finalul anului 2008.  
Reprezentantii Antares Romania spun ca recesiunea economica este abia la inceput, iar ritmul de crestere a pietei de mobila s-a redus simtitor fata de anul trecut, vanzarile companiei din acest an urmand sa fie sustinute de cresterea exportului catre filialele grupului Antares, extinderea afacerilor pe piata de scaune din Republica Moldova si diversificarea colectiei de scaune.
„Anul 2009 a inceput greu si destul de nesigur cu o scadere a vanzarilor in primul trimestru de 20% fata de perioada similara de anul trecut, compania noastra realizand o cifra de afaceri de 2 milioane de euro, insa in momentul de fata simtim o usoara revigorare a pietei", a declarat pentru ZF Transilvania Laczko Csaba, director general al companiei Antares Romania.
Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 10,5 mil. euro, cu toate ca estimarile Antares pentru 2008 prevedeau vanzari totale in valoare de 13,5 mil. euro. Conform reprezentantilor Antares, criza financiara pe piata imobiliara se resimte si in domeniul comertului cu piese de mic mobilier, dar intr-un mod mai putin dramatic decat in alte sectoare de activitate. Chiar daca ritmul de crestere al pietei de mobila s-a redus simtitor in aceasta perioada de timp, scaunele raman o marfa vandabila.
„Inca mai exista scaune vechi de 20, 30 de ani in case, institutii si chiar companii private care au mostenit un patrimoniu invechit si care nu au investit pana acum in modernizarea incaperilor, insa sunt convins ca mobilierul respectiv va trebui inlocuit, iar oamenii isi vor da seama ca eficienta la locul de munca este legata si de ergonomia acestuia", spune Laczko Csaba.
Oficialii Antares sunt de parere ca piata romaneasca de mobilier de birou se afla intr-o ultima faza de maturizare, producatorii nationali sunt destul de cunoscuti, o buna parte din companiile importante din Europa au filiale si in Romania, iar importurile din Asia s-au calificat in zona lor.
„Caderea pietei imobiliare a afectat toate pietele intr-o masura mai mare sau mai mica, totusi, nu cred ca piata mobilierului de birou este cea mai afectata. Pana in momentul de fata ne-am adresat doar intr-o mica masura consumatorilor finali, peste 90% din afacere desfasurandu-se prin distribuitori", a spus Laczko Csaba.
Firma clujeana produce diverse modele de scaune pentru birou, scaune fixe pentru conferinte, scaune ergonomice operationale, fotolii manageriale si scaune pentru spatii publice. Antares detine doua magazine de prezentare a mobilierului in Cluj-Napoca si Bucuresti si desfasoara activitati de export in Bulgaria, Ungaria si Austria. 
„Vrem sa continuam investitiile incepute in software si in personal, in plus ne imbogatim continuu portofoliul de produse cu modele noi de scaune. In total, pentru anul acesta am bugetat investitii de 300.000 de euro, iar anul trecut am investit 500.000 de euro", a afirmat Laczko.
Capacitatea de productie a companiei Antares Romania in momentul de fata este de 1.800-1.900 de scaune pe zi, insa fabrica nu functioneaza la capacitate maxima. Anul trecut, compania a produs 475.000 de scaune, fotolii si demifotolii.
Actionarii companiei sunt Antares Group, cu 90% din actiuni, restul actiunilor fiind detinute de omul de afaceri Laczko Csaba. Antares Group are filiale in Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Romania. Numarul mediu de angajati ai Antares Romania este de 120 de persoane, principalii competitori pe piata interna fiind Mobexpert, Silvarom, Green Forest, Neost.
O alta companie care si-a revizuit estimarile pentru acest an din cauza crizei financiare este producatorul de masini-unelte si subansambluri mecanice Napomar din Cluj-Napoca, oficialii firmei spunand anul trecut ca se asteapta la o crestere de pana la 15% a afacerilor in acest an fata de 2008. Potrivit celor mai recente estimari, Napomar va realiza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 8,5 mil. euro. In 2007, cifra de afaceri realizata de firma clujeana a fost de 7,8 mil. euro.
„Din tratativele avute cu principalii nostri clienti, avem asigurarea ca vanzarile Napomar din acest an vor fi apropiate de cele realizate in 2008, insa aceasta afirmatie contine o doza de optimism, cel putin in acceptiunea ca nici propriii clienti nu stiu exact ce consecinte va mai ascunde criza globala. Ca orice companie care deruleaza afaceri pe pietele din Uniunea Europeana, si Napomar este afectata de criza financiara", a declarat pentru ZF Transilvania Liviu Potra, directorul general al companiei Napomar.
Vanzarile firmei clujene au fost sustinute in 2008 de investitiile realizate in vederea cresterii capacitatilor de productie, contractele de colaborare pe termen mediu si lung, dar si de diversificarea portofoliului de produse al companiei Napomar. Potrivit reprezentantilor companiei din Cluj, nu au fost efectuate pana in prezent disponibilizari, numarul total de angajati ai firmei clujene fiind de 375 de oameni.
Compania Napomar produce masini de rectificat de dimensiuni mici si mijlocii, masini-unelte in colaborare cu firme din Belgia, Spania si Italia, subansambluri mecanice si piese componente pentru diferite utilaje tehnologice si efectueaza reparatii capitale si modernizari pentru orice tip de masini-unelte, activitatile firmei desfasurandu-se in cadrul fabricii din Cluj-Napoca.
Ponderea exportului reprezenta anul trecut 95% din totalul cifrei de afaceri al firmei Napomar, principalii parteneri de desfacere a produselor companiei pe piata externa fiind din Italia, Spania, Olanda, Belgia si Germania.
Compania Napomar a fost infiintata in anul 1973, avand denumirea de „Fabrica de Masini de Rectificat", cu principal domeniu de activitate producerea masinilor de rectificat si a echipamentului hidraulic specific acestora. In 1991, firma s-a inregistrat la O.R.C. ca societate pe actiuni cu capital integral de stat, cu denumirea S.C. Napomar S.A, iar din anul 1998 majoritatea actiunilor companiei Napomar au fost preluate de catre SIF Banat-Crisana, firma devenind societate comerciala cu capital integral privat. Numarul de angajati Napomar este de 375 de persoane.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO