ZF Transilvania

Libertatea se reorienteaza spre piata interna

21.10.2005, 18:11 19

Producatorul clujean de mobilier Libertatea a anuntat ca isi va schimba strategia in urmatorii ani astfel incat sa vanda mai mult pe piata interna. "Ne gandim deocamdata sa cream o retea de agenti de vanzari, urmand ca mai departe sa ne gasim un loc al nostru si pe piata autohtona", a declarat pentru ZF Transilvania Florin Tomuta, managerul general Libertatea.

In prezent, productia realizata de companie este destinata in proportie de aproape 95% pietei externe principalele destinatii fiind Europa de Vest, Canada si fostul spatiu sovietic.

Zonele vizate de companie pentru distribuirea produselor sale sunt Bucuresti si Cluj - considerate a avea cel mai important potential de absorbtie.

Planurile de investitii ale companiei pentru acest an vizeaza doua directii distincte si se cifreaza la peste 400.000. "Ne vom orienta in primul rand inspre respectarea obligatiilor asumate prin contractul de privatizare la Silvania Forest din Satu-Mare, investind intr-o prima etapa aproximativ 385.000 de euro. Restul investitiilor vor fi orientate spre fabrica din Cluj", a precizat Tomuta. Libertatea a achizitionat pachetul majoritar al fabricii de cherestea Silvania Forest din Satu-Mare, in octombrie 2004 pentru a-si asigura materia prima.

In primele sase luni ale anului, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 3 mil. euro, cu 10% mai putin decat in aceeasi perioada din 2004. Reprezentantii companiei estimeaza ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va atinge 6,5 mil. euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de 2004. "In domeniul mobilierului, a doua jumatate a anului este de obicei mai buna decat prima", a explicat directorul companiei. Libertatea a fost privatizata in 1994 prin MEBO. Alaturi de salariati, in actionariat a mai intrat si SIF Banat-Crisana. anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO