Burse - Fonduri mutuale

Bursă: TeraPlast Bistriţa încheie T1/2024 cu afaceri de 177 mil. lei, plus 20% an/an. Grupul şi-a redus pierderea până la 2,5 mil. lei, de la 2,6 mil. lei în T1/2023

Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast

Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast

Autor: Cristina Bellu

08.05.2024, 09:25 669

Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa (simbol bursier TRP), companie listată pe segmentul principal al BVB, a înregistrat afaceri de 176,8 milioane de lei în primul trimestru din 2024, în creştere cu 20% an/an, şi şi-a redus pierderea până la 2,5 mil. lei de la 2,6 mil. lei în T1/2023.

EBITDA la nivel de Grup a ajuns la aproape 12 milioane de lei, în creştere cu 32% an/an şi mai mare decât bugetul pentru acelaşi interval.

Vânzările în afara României au crescut cu 32% şi reprezintă 17% din cifra de afaceri consolidată obţinută de Teraplast în T1/2024. Produsele Grupului ajung în 22 de ţări din Europa, în principal în Ungaria, Republica Moldova şi Germania.

Totodată, demararea producţiei în fabrica de folii stretch Opal şi integrarea activităţii companiei Palplast din Republica Moldova, achiziţionată recent de grup, au bifat contribuţii pozitive la rezultatele Grupului, se menţionează în raportul trimestrial publicat de Teraplast la BVB.

„Achiziţia Palplast se dovedeşte un succes răsunător pentru că au crescut vânzările cu aproape 50%. (...). Strategia de creştere pe care am implementat-o îşi arată rezultatele şi datorită capacităţilor noi de producţie putem furniza produse româneşti de cea mai înaltă calitate acolo unde importam până în anii trecuţi. Toate acestea fără ca rezultatele Grupului Freiler să fie consolidate, lucru care se va întâmpla începând cu trimestrul 2”,  spune Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast.

În termeni cantitativi, vânzările Grupului au crescut cu 50% în T1/2024 faţă de T1/2023, până la 23.355 tone. Scăderea preţurilor materiilor prime a fost transferată în piaţă pentru a creşte gradul de utilizare a capacităţilor de producţie şi consolidarea cotelor de piaţă.

Rezultatele segmentului Instalaţii au generat în continuare cea mai mare cifră de afaceri, de 122 milioane de lei în T1/2024, cu 19% mai mult decât în T1/2023, în timp ce marja EBITDA se apropie de 10%, ca urmare a creşterii semnificative a volumelor.

Pentru linia de business Granule marja EBITDA s-a normalizat, ajungând la 11%, însă vânzările au stagnat din punct de vedere valoric. Grupul a rămas concentrat pe creşterea cotei de piaţă, iar în primul trimestru TeraPlast a reuşit să o majoreze prin înlocuirea unei părţi din importuri.

Pentru materialul reciclat contextul rămâne nefavorabil pe fondul scăderii preţului pentru materia primă virgină. Volumele vândute către terţi sunt deocamdată sub estimări, dar la nivel total (inclusiv cantităţile vândute către segmentul de Instalaţii al TeraPlast) volumele au crescut faţă de T1/2023 cu 48%.

Segmentul Ambalaje Flexibile şi-a dublat cifra de afaceri în trimestrul 1, până la 24 milioane de lei. Vânzările de ambalaje flexibile din polietilenă şi biodegradabile şi compostabile ale TeraBio Pack sunt la nivelul bugetat, cu pierderi mai mici comparativ cu anii precedenţi.

Segmentul Ferestre & Uşi a avut venituri în scădere cu 16% faţă de trimestrul 1 al anului trecut, un nivel în linie cu bugetul. În acelaşi timp, marja EBITDA s-a îmbunătăţit pe măsură ce Grupul şi-a adaptat strategia pentru acest segment, concentrându-se pe vânzările către piaţa de proiecte rezidenţiale noi şi de reabilitări din România, pentru a reduce dependenţa de retail.

TeraPlast are 1,23 mld. lei capitalizare. Compania este controlată în proporţie de 46,8% de omul de afaceri Dorel Goia. Din acţionariat fac parte şi fonduri de pensii private Pilon II.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO