ZF Transilvania

Compania aeriană Fly Lili va opera din 15 iunie zboruri de pe aeroportul din Braşov către München, Nürnberg, Stuttgart, Roma, Salonic şi Istanbul

Compania aeriană Fly Lili va opera din 15 iunie zboruri...

Autor: Laurentiu Cotu

15.04.2024, 17:03 462

Compania Fly Lili, controlată de omul de afaceri german Jürgen Andreas Faff, va începe să efectueze din data de 15 iunie 2024 zboruri pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav către München, Nürnberg, Stuttgart, Roma, Salonic şi Istanbul, iar din luna iulie către Milano şi Barcelona. Pentru perioada de sfârşit a acestui an sunt planificate destinaţii suplimentare spre Franţa şi Israel.

’’Frecvenţa va fi de trei zboruri pe săptămână pentru fiecare destinaţie. Aceste noi rute sunt gândite să răspundă cererii crescute de călătorii internaţionale din şi spre Braşov, oferind oportunităţi noi şi acces facil la pieţe majore şi destinaţii turistice de top’’, a transmis Adrian Ioan-Veştea, ministrul Dezvoltarii, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.

Aeroportul Braşov reprezintă singurul aeroport construit în ultimii 50 de ani. Terminalul de la Braşov a fost deschis în luna iunie 2023, iar încă de la deschidere conflictele au planat asupra sa. Investiţia în aeroport s-a ridicat la 140 mil. euro, din care 120 mil. euro au venit de la bugetul local, iar 20 mil. euro de la bugetul naţional. Aeroportul se află în administrarea Consiliului Judeţean Braşov. Inovaţia adusă de acest aeroport pe plan local este turnul virtual controlat de la Arad, care însă, după părerea unor operatori aerieni, creează dificultăţi în operare.

O altă noutate a fost programul de funcţionare, unul dintre motivele pentru care primul operator aerian a renunţat la cursele de pe Braşov. Aeroportul Braşov avea un orar de funcţionare de doar 12 ore, de la ora 7 până la 19. Prima companie aeriană care a operat de pe Aeroportul Braşov curse regulate a fost DAN Air. De-a lungul timpului, compania a anunţat că se confruntă cu o serie de provocări ce stau în calea operării zborurilor. Compania a invocat orarul de funcţionare care creează difficultăţi mari în operarea curselor, lipsa dotărilor corespunzătoare pentru mentenanţa avioanelor şi diferite neînţelegeri cu conducerea aeroportului şi a Romatsa. DAN Air a spus că toate aceste probleme au dus la pierderi de câteva milioane euro. Astfel, DAN Air a luat decizia de a renunţa la operarea de la Braşov, mutând curselepe aeroportul din Bacău. Anul trecut, Wizz Air a introdus câteva zboruri dinspre Braşov către Dortumund şi Londra.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO