Eveniment

Bechtel: Lucrarile la autostrada Transilvania ar putea fi compromise

05.07.2005, 19:27 17

Compania Bechtel a trimis in somaj tehnic peste 600 de muncitori implicati in constructia autostrazii Transilvania si a anuntat ca lucrarile la acest proiect ar putea fi compromise din cauza intarzierii cu care vin fondurile de la Guvern.

Reprezentantii Prefecturii Cluj

s-au intalnit ieri cu reprezentantii companiei Bechtel pentru a analiza evolutia proiectului si a lucrarilor la Autostrada Transilvania, in situatia in care sursele de finantare si utilitatea autostrazii sunt puse tot mai mult sub semnul intrebarii.

Drew Slaton, managerul pentru relatia cu comunitatea din cadrul companiei Bechtel, a sustinut ca sezonul de lucrari facute de firma ar putea fi compromis de intarzierile care se inregistreaza.

In prezent, se lucreaza la o capacitate redusa, iar conducerea Bechtel asteapta un semnal financiar pentru a putea sa isi continue lucrarile la standardele asumate.

La randul sau, Mihail Hardau, prefectul Clujului si-a afirmat disponibilitatea de a promova acest proiect la nivelul Ministerului Transporturilor.

"Eu nu-mi pot imagina ca autostrada Transilvania nu va fi finalizata. Sunt optimist si voi face tot ce imi sta in putere pentru a sprijini proiectul, intrucat acesta reprezinta unul dintre cele mai importante proiecte destinate Transilvaniei", a afirmat prefectul Mihail Hardau, care s-a intalnit ieri cu reprezentantii firmei Bechtel.

Potrivit declaratiilor Prefecturii clujene oficialii Bechtel deplang in primul rand lipsa de fonduri, care a determinat trecerea in somaj tehnic a 500 de muncitori romani si 160 de muncitori straini.

Guvernul Romaniei a solicitat recent mai multor banci romanesti si straine proiecte de finantare pentru diferite tronsoane ale proiectului Autostrada Transilvania. Una dintre bancile solicitate, BRD-Groupe Societe Generale, a trimis inca de saptamana trecuta autoritatilor un proiect de finantare pentru unul dintre tronsoanele autostrazii Brasov-Bors, asteptand un raspuns din partea guvernantilor.

Patrick Gelin, directorul general al BRD-SocGen, a precizat ca acest demers a fost realizat la solicitarea Guvernului si nu a dorit sa spuna despre ce tronsoane este vorba si nici care este valoarea totala a finantarii solicitate.

"In ceea ce priveste imprumuturile private, este datoria Guvernului sa se ocupe de aceasta problema. Guvernul a solicitat un imprumut de 100 de milioane de euro, mai multe banci au trimis oferte si urmeaza sa se selecteze. Noi nu am fost instiintati", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al companiei Bechtel.

El adaugat ca nu se va inchide nici unul dintre santiere, dar ca se va lucreaza la capacitate redusa.

"De la inceputul lunii iunie 500 de muncitori romani din 685 au intrat in somaj tehnic si primesc 75% din salariu. Pana acum incetinirea ritmului lucrarilor a facut ca sa se realizeze mult mai putin decat trebuia. In prezent, se lucreaza numai la structuri si la terasamente", a adaugat Sgarcitu.

In urma cu o saptamana, premierul Calin Popescu Tariceanu i-a cerut ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, sa renegocieze contractul incheiat in 2004 cu firma Bechtel pentru autostrada Bucuresti-Bors, in vederea reducerii costurilor, concomitent cu depunerea unei plangeri penale impotriva fostului ministru Mitrea.

Lucrarile la autostrada au inceput anul trecut, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde de euro.

Dupa alegeri, noua administratie de la Bucuresti s-a pronuntat, in mai multe randuri, in favoarea inceperii unui alt proiect de autostrada, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Vilcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, considerat prioritar in domeniul infrastructurii.

laura.laurentiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO