ZF News

Acţiunile Aston Martin cresc cu 14%, datorită previziunilor de profitabilitate pentru 2023

Acţiunile Aston Martin cresc cu 14%, datorită...

Autor: Daniel Belu

01.03.2023, 17:23 82

Constructorul britanic de automobile de lux Aston Martin preconizează o profitabilitate mai bună în acest an, după ce şi-a mărit pierderile înainte de impozitare din 2022 pe fondul slăbirii monedei britanice, conform CNBC.

Compania şi-a mai mult decât dublat pierderile înainte de impozitare de la an la an, ajungând la 495 de milioane de lire sterline (598 de milioane de dolari) în 2022, de la 213,8 milioane de lire sterline în 2021, afirmând că profiturile au fost "afectate în mod semnificativ" de o reevaluare a unor datorii denominate în dolari americani, "deoarece lira sterlină s-a slăbit semnificativ faţă de dolarul american în timpul anului".

De asemenea, pierderile operaţionale ajustate s-au mărit la 118 milioane de lire sterline anul trecut, de la 74 de milioane de lire sterline în 2021. Veniturile au crescut cu 26% pe an, la 1,38 miliarde de lire sterline, iar profitul brut a crescut cu 31% faţă de anul trecut, la 450,7 milioane de lire sterline.

În ciuda faptului că a recunoscut întreruperile lanţului de aprovizionare şi logistice care au fost omniprezente în industria auto, în special ca urmare a lipsei de semiconductori, compania a declarat că volumul de vânzări a crescut cu 4% de la an la an la 6.412. Cifra a inclus peste 3.200 de vehicule din gama Aston Martin DBX, dintre care mai mult de jumătate au fost impulsionate de lansarea modelului SUV DX707 prezentat în februarie anul trecut.

Acţiunile Aston Martin au crescut vertiginos, cu 14%, la ora 10:00, ora Londrei, după ce aceştia a emis previziuni mai optimiste pentru acest an.

"Pentru 2023 ne aşteptăm să obţinem o creştere semnificativă a profitabilităţii faţă de 2022, în principal datorită creşterii volumului de vânzări şi a marjei brute mai mari atât la vehiculele de bază, cât şi la cele speciale", a declarat miercuri, semnalând o reluare a activităţii în a doua jumătate a anului 2023.

"În plus faţă de accelerarea producţiei de DBS 770 Ultimate, deja sold-out, ne aşteptăm ca în trimestrul al treilea să înceapă livrările primei noastre generaţii de maşini sport de ultimă generaţie".

Compania se aşteaptă ca volumul de vânzări să crească până la 7.000 de unităţi în 2023, anticipând că profitul său ajustat înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare va creşte cu aproximativ 20%.

"Carnetul nostru de comenzi nu a fost niciodată mai puternic", a declarat luna trecută preşedintele executiv al Aston Martin, Lawrence Stroll, pentru CNBC. "Viitorul este fantastic, maşinile vin, fundamentele afacerii sunt extrem de puternice, iar cererea nu a fost niciodată mai puternică."

Miercuri, Stroll a reiterat obiectivul companiei de a livra 10.000 de unităţi în următorii ani, precum şi obiectivul de a deveni "sustenabil pozitiv în ceea ce priveşte fluxul de numerar liber din 2024", după ce a strâns 654 de milioane de lire sterline de capital propriu într-o mişcare în care Fondul de Investiţii Publice din Arabia Saudită a devenit acţionar majoritar.

"În ultimii trei ani, m-am referit în mod constant la obiectivul nostru de a obţine venituri de aproximativ 2 miliarde de lire sterline şi un EBITDA ajustat de 500 de milioane de lire sterline până în 2024/25", a declarat Stroll. "Sunt extrem de mândru că, având în vedere progresul puternic pe care l-am făcut pentru a transforma Aston Martin într-o afacere cu adevărat ultra-luxoasă, demonstrat de traiectoria ASP şi marja brută, suntem pe drumul cel bun pentru a atinge aceste obiective financiare, dar cu volume semnificativ mai mici decât am avut în vedere iniţial."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO