În ultimii 30 de ani, nu s-a observat o preocupare prea mare pentru calitatea serviciilor publice în România, astfel că, după spusele Elenei Călin, CEO al Uplifting Service România, probabil că nici nu există în cultura organizaţională a administraţiei publice noţiunea de servicii de calitate.
Astăzi, pe o scară de la 1 la 10, serviciile oferite de stat sunt de nota 5 sau chiar mai puţin, susţine ea, în timp ce în domeniul privat, acestea obţin note de la 7 în sus. Pentru îmbunătăţirea serviciilor din domeniul public, este nevoie de cooperare între contribuabili şi stat, de mai multe consultări publice şi de angajaţi pregătiţi, crede Elena Călin.
„Sunt aproape 30 de ani de la revoluţie, în care nu a existat preocupare pentru servicii publice. Nu cred că există în cultura organizaţională a administraţiei publice noţiunea aceasta de servicii de calitate. Părerea mea este că mai avem foarte mult de lucru la serviciile publice, pentru că ele sunt mereu raportate la nivelul de aşteptări ale clienţilor. Avem aşteptări foarte diferite în domeniul privat faţă de cel public. Pe o scară de la 1 la 10, serviciile oferite de stat sunt de nota 5 sau chiar mai puţin, în timp ce în domeniul privat, acestea obţin note de la 7 în sus.“ „Pentru ca statul să îmbunătăţească serviciile publice, trebuie să plece de la ideea că el creează valoare pentru cetăţean.“