ZF Live

ZF Live. Anca Nuţiu, director executiv retail BRD: De ce băncile se mişcă greu în adoptarea schemei de plăţi instant? Anca Nuţiu, BRD: În prezent ţine de o prioritizare a proiectului, de dorinţa de a-l face, iar banca trebuie să se conecteze la această schemă de plăţi şi să-şi acomodeze sistemele

Autor: Mircea Nica

26.09.2022, 16:30 247

„Cea mai mare provocare a fost să învăţăm sistemul să funcţioneze 24 de ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an. Din punctul meu de vedere vorbim de un tablou aflat în dinamică. Sunt convinsă că din ce în ce mai multe bănci vor adera la acest sistem. Estimarea noastră este că în jur de 50-60% din plăţi pleacă pe flux instant, iar dacă ne gândim la alte bănci care vor adera procentul va ajunge la 80%“, a explicat Anca Nuţiu la ZF Live.

Adoptarea sistemului de plăţi instant înseamnă o prioritizare a proiectului, dorinţa de a-l face, iar băncile trebuie să se conecteze la această schemă de plăţi şi să-şi acomodeze sistemele, a spus Anca Nuţiu, director executiv retail la BRD, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Proiectul a debutat la jumătatea anului trecut în cadrul tribului de plăţi, vorbim de o organizare agile din cadrul băncii. Nu a fost un proiect simplu, ci unul în care am întâmpinat destul de multe provocări pentru că a presupus o coordonare şi sincronizare nu doar în interiorul băncii, dar şi cu partenerii noştri Transfond şi Montran. În momentul de faţă ţine de o prioritizare a proiectului, de dorinţa de a-l face şi a avea un focus. Soluţia pusă la dispoziţie de Transfond mijloceşte acest lucru. Ce are de făcut banca este să se conecteze la această schemă de plăţi instant pusă la dispoziţie de Transfond şi să-şi acomodeze sistemele“, susţine Anca Nuţiu. Ea a mai explicat că, din estimarea BRD, aproximativ 50% din plăţile efectuate de clienţii băncii persoane fizice se pot duce prin fluxul instant.

„Din estimarea noastră, cu băncile participante la schema de plăţi instant, undeva în jur de 50% din plăţile efectuate de clienţii noştri persoane fizice se pot duce pe această platformă. Serviciul este disponibil din două perspective: o dată în ceea ce priveşte încasarea instant care este valabilă atât clienţilor persoane fizice, cât şi clienţilor persoane juridice, dar şi zona de iniţiere de plată care deocamdată este disponibilă doar clienţilor persoane fizice prin intermediul aplicaţiei BRD“, a mai adăugat Anca Nuţiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO