Piaţa locală de echipamente periferice pentru gaming, incluzând zona de mouse-uri, tastaturi, camere web şi căşti, este estimată la 8-10 milioane euro, în condiţiile în care România s-a înscris în trendul mondial de creştere rapidă pe acest segment.
„E o schimbare majoră de paradigmă, vedem un trend impresionant în care apar atleţi online, competiţii online pe jocuri gen Counter Strike Global Offensive sau League of Legends. De exemplu, vedem din nou creştere pe camerele web pentru că sunt mulţi copii care se joacă şi fac live streaming. Piaţa este estimată la 8-10 mil. euro pe zona de mouse, tastaturi, camere web şi căşti pentru gaming“, a spus la ZF Live Alexandru Mazilu, country manager pe România şi Bulgaria în cadrul Logitech, unul dintre cei mai mari producători de componente şi periferice IT.
Segmentul de gaming este cel care susţine în prezent piaţa de desktopuri şi implicit şi pe cea de componente şi periferice pentru calculator, dat fiind că noile jocuri video pentru PC necesită performanţe ridicate în ceea ce priveşte memoria şi puterea de procesare grafică a PC-ului, precum şi o serie de „accesorii“ – de la mouse-uri, tastaturi şi căşti până la volane şi scaune speciale. În ultimii trei ani, vânzările Logitech de echipamente periferice dedicate jocurilor pentru PC s-au triplat, ponderea acestora în total afaceri fiind tot mai mare. Pentru a acoperi mai bine cererea, compania de origine elveţiană a segmentat businessul în „entry“, „medium“ şi „pro“, sponsorizând şi echipe de gaming.