ZF 24

Test Auto ZF: Gama xDrive BMW - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Gama xDrive BMW
28.10.2009, 12:37 54

Odata cu venirea anotimpului rece, potrivit jucatorilor dinpiata auto cresc si vanzarile automobilelor cu tractiune integrala,si implicit a SUVurilor.

BMW si Mercedes-Benz, constructori germani cu traditie insegmentul premium, au avut de-a lungul istoriei aproape numaimodele cu tractiune spate - solutie preferata in general deautomobile sport, sau in general echipate cu motoare puternice. Darodata cu dezvoltarea sistemelor de tractiune integrala, acesteacastiga tot mai mult teren. Principalul motiv il constituie faptulca imbina atat avantajele tractiunii fata, cat si cele aletractiunii spate - directia nu este afectata atunci cand seaccelereaza, si masina este mai stabila pe suprafete umede sauacoperite de polei.

In cazul BMW, sistemul de tractiune xDrive a fost implementat nunumai pe SUVuri, dar si pe limuzinele sale, fiind disponibil cuaproape toate motorizarile - nu numai cele de top.

In cadrul evenimentului BMW xDrive Tour am testat care suntavantajele dar si dezavantajele tractiunii integrale care echipeazamodelele sale. In plus, in cadrul testului am condus si noul X1 -SUVul amplasat sub X3 in cadrul gamei BMW.

In cazul lui X1, cu toate ca vorbim de un SUV de dimensiunisubcompacte, setarile acestuia sunt ca si pentru un model sportiv.Avem o directie ferma si o suspensie tare, iar pozitia ferma dinscaunul soferului, sustinuta de un bun suport lateral, nu te facesa te gandesti decat la dinamism.

Habitaclul aminteste puternic de Seria 1 si Seria 3 si intarestesentimentul ca te afli intr-un break compact putin mai inalt.Spatiul nu este foarte generos, dar este in limitele claseicompacte.

Sub capota modelului testat era motorul diesel de 2,0 litrixDrive20d de 177 CP, cuplat la o cutie de viteze secventialaSteptronic cu sase trepte.

Pe drumurile asfaltate din imprejurimile padurii Snagov amobservat avantajele tractiunii integrale numai pe virajeleacoperite cu noroi. Dar adevaratele avantaje le-am observat pe uncircuit cu rampe amenajat de cei de la BMW.

Cu toate ca teoretic X1 a fost conceput pentru a circula aproapenumai pe sosea, si doar sa iasa cel mult pe macadam, de-a lungultestului am observat ca se poate compara chiar si cu X5 pe anumiteportiuni de traseu.

Cea mai dificila portiune din test s-a desfasurat pe poligon, peproba denivelarilor - de incrucisare a puntilor, unde doua rotimentin contactul cu solul si doua stau in aer. Acest lucru serealizeaza pe o portinue cu trei rampe. Pe acestea se testeaza celmai bine gestionarea puterii in cadrul sistemului de tractiune side a o trimite catre rotile cu cea mai mare aderenta. Raspunsulsistemului xDrive a fost acelasi indiferent ca discutam despre X5,X6, sau X1. La aceeasi concluzie am ajuns si cand X1 a parcurs unobstacolcu o inclinare laterala de 25 de grade, sau la urcarea sicoborarea unei pante abrupte.

Preturile noului X1 pornesc de la 30.940 de euro cu TVA, pentrusDrive20d, dar care dispune numai de tractiune spate, in timp ceversiunile cu tractiune integrala pleaca de la 33.320 de euro, incazul versiunii xDrive20d.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO