ZF 24

Test Auto ZF: Audi A3 Sedan 2,0 TDI, reinventarea sedanului premium. GALERIE FOTO

Cum arată Audi A3 Sedan

Cum arată Audi A3 Sedan

Autor: Bogdan Alecu

23.01.2014, 18:47 2015

Automat când se aduce în subiect un sedan, şi mai ales un sedan compact, primul lucru adus în discuţie este comercializarea sa pe o piaţă emergentă. Dar anul 2013 este cel dedicat reinventării sedanului compact, sau, mai bine spus, al inventării sedanului compact premium. Probabil şi din acest motiv cei de la Audi nu comunică noul model cu denumirea de A3 Sedan, ci A3 Limuzină.

Contrar primei impresii, A3 sedan nu este un A4 mai mic. A4 este limuzina celor care doresc un automobil elegant, dinamic, care să ofere şi un nivel optim de confort specific segmentului premium. A3 sedan se doreşte a fi mai mult decât un A3 Sportback cu un portbagaj mai mare. Din punct de vedere al cifrelor sedanul este mai lung cu (4.456 mm vs. 4.310 mm) şi are un portbagaj mai mare (425 litri vs. 380 de litri), în timp ce este cu 5 kg mai greu decât versiunea în cinci uşi, având 1.390 de kilograme. Dinamic, hatchbackul accelerează mai repede (8,6 secunde vs. 8,7 secunde), dar acest lucru nu se simte. Dar, ce contează cel mai mult, mai ales în segmentul premium este imaginea. Iar A3 Sedan se doreşte a fi un automobil cu pretenţii sportive, mai ales dacă dispune şi de elemente S-Line. Este mai mic şi mai sportiv decât un A4, iar acest lucru se poate observa la un drum mai lung.

La interior sedanul se integrează perfect în gama A3 şi preia toate elementele sale. Cum era de aşteptat, materiale de calitate, ergonomie tipică unui model german şi un confort îmbinat cu sportivitate. Scaunele sunt tari, oferă o bună susţinere laterală şi nu obosesc spatele la drumuri mai lungi. Desigur, tocmai pentru că este un model compact, ca şi în cazul lui CLA de la Mercedes-Benz, locurile din spate nu oferă prea mult spaţiu pasagerilor. Din acest motiv, cel puţin în cazul modelului de la Daimler, maşina este promovată ca fiind un coupe compact cu patru uşi.

Ce este de apreciat cel mai mult, la A3, ca şi la celelalte modele Audi este sistemul Drive Select ce permite celui de la volan să aleagă între modurile Comfort, Dynamic, Individual (personalizează parametrii maşinii conform cerintelor şoferului) şi Efficiency, sau în traducere modul cel mai economic. Aceste moduri setează direcţia, răspunsul motorului la apăsarea pedalei de acceleraţie şi cutia de viteze, dacă este automată. Spre exemplu, modul economic, poate permite economisirea a cel puţin 1 litru/100 km şi chiar 3 litri/100 km. Spre exemplu, pe traseul dintre Bucureşti şi Sibiu, pe Valea Oltului, computerul de bord a afişat un consum mediu de 5,5 litri/100 km în modul Efficiency, şi a urcat spre 7 litri/100 km în cel Dynamic. În condiţii de trafic lejer, consumul a scăzut chiar şi sub pragul de 5 litri/100 km.

În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, A3 Sedan porneşte de la 26.700 de euro cu TVA, faţă de 25.550 de euro cu TVA cât costă A3 Sportback cu acelaşi motor 1,4 TFSI de 125 CP, în timp ce un A3 Sedan cu motorul diesel de 2,0 litri TDI de 150 CP pleacă de la 29.690 de euro cu TVA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO