ZF 24

Raiffeisen Bank România a încheiat primul semestru din 2023 cu un profit de 874 milioane lei, faţă de 602 milioane lei în perioada similară din 2022. Zdenek Romanek, CEO: Raiffeisen Bank România a încheiat prima jumătate a anului cu o poziţie financiară solidă şi o activitate comercială intensă

Raiffeisen Bank România a încheiat primul semestru din...

Autor: Roxana Rosu

01.08.2023, 09:29 274

Raiffeisen Bank România a încheiat primul semestru din 2023 cu un profit de 874 milioane lei, faţă de 602 milioane lei în perioada similară din 2022, în timp ce activele bancare au depăşit 66 miliarde lei, în creştere cu 10%, potrivit raportului financiar publicat la BVB.

Veniturile băncii au crescut cu 21% faţă de anul anterior, din volume de business mai mari şi pe fondul mediului de dobânzi ridicate, iar cheltuielile operaţionale s-au majorat cu 16%, în principal, din costurile de personal, IT, logistică, inerente într-un mediu inflaţionist.

”Raiffeisen Bank România a încheiat prima jumătate a anului cu o poziţie financiară solidă şi o activitate comercială intensă, axată pe finanţarea economiei reale şi pe asigurarea unor dobânzi competitive pentru produsele de economisire ale clienţilor, într-un mediu macro-economic dominat de o inflaţie ridicată. Evaluarea agenţiei Moody’s subliniază stabilitatea noastră financiară solidă şi capacitatea de a continua să sprijinim finanţarea şi dezvoltarea economiei româneşti.”, a declarat Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.

Rata de adecvare a capitalului (peste 20%) şi MREL (peste 30%) se situează mult peste nivelurile minime solicitate de BNR (16,87% şi respectiv 27,48%). Expunerile neperformante s-au menţinut la niveluri scăzute (sub 1,7%), iar poziţia de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (169%) mult peste cerinţele minime regulatorii (100%).

”În 2023, am lansat un nou mod de a face banking. Vorbim 1:1 cu clienţii noştri şi construim, împreună cu ei, un plan financiar adaptat nevoilor lor personale, cu ajutorul tabletei interactive Smart Finance, o inovaţie dezvoltată de echipa Raiffeisen Bank din România. Abordarea Banking 1:1 şi noul nostru mod de a face banking funcţionează, iar democratizarea planificării financiare este pe drumul cel bun. Experţii noştri au consiliat şi au ajutat clienţii să-şi îndeplinească obiectivele personale”.

În acelaşi timp, depozitele clienţilor au crescut cu 8% faţă de prima jumătate a anului 2022, în contextul unui apetit mai mare pentru depozitele la termen în toate segmentele de activitate.

Stocul de credite s-a majorat cu 10%, susţinut de o activitate bună de creditare pentru toate segmentele de activitate. Împrumuturile pentru clienţii corporate a înregistrat un avans de 19%, cu accent pe finanţarea proiectelor sustenabile (energie regenerabilă, eficienţă energetică şi finanţarea proiectelor sociale), iar cele pentru IMM-uri au urcat cu 14% an/an, cu un impuls provenit din participarea activă la programe guvernamentale precum IMM Invest.

Stocul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 3%, ritmul de creştere fiind afectat într-o oarecare măsură de cererea moderată, se arată în raportul băncii.” Într-un mediu cu un grad ridicat de incertitudine, inflaţie ridicată şi rate de piaţă în creştere, majoritatea creditelor acordate persoanelor fizice au fost cu dobândă fixă, protejând astfel clienţii de eventualele şocuri în evoluţia ratelor de piaţă”.

Din cele 673 de milioane euro obligaţiuni ESG emise pentru finanţarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022, Raiffeisen Bank a alocat 6.223 de credite verzi şi sociale eligibile, în sumă totală de 500 de milioane de euro.

Portofoliul de clienţi care folosesc aplicaţiile de mobile/internet banking lunar s-a consolidat până la aproximativ 1.292.000 clienţi persoane fizice, activi digital.

Banca are un portofoliu de peste 572.000 de carduri, iarnumărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice a crescut cu aproximativ 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.

Plăţile cu portofele digitale au înregistrat o creştere cu 87% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2022.

Banca are 4.919 de angajaţi în 291 de unităţi,  1.124 ATM&MFM şi 27.760 POS-uri

 

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO