Burse - Fonduri mutuale

Albalact si-a triplat castigul in primele sase luni

17.08.2009, 19:30 20

Albalact Alba Iulia (ALBZ), unul dintre primii cinci producatori de lactate de pe plan local, controlat de familia Ciurtin, a finalizat prima jumatate a acestui an cu o cifra de afaceri de 116,2 milioane de lei (27,6 mil. euro), in crestere cu 30,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acelasi timp, profitul net al Albalact a crescut la 2,8 milioane de lei (circa 670.000 de euro) de la 0,9 milioane de lei, cat realiza in prima jumatate a anului precedent.

Profitul operational al companiei a crescut de asemenea in primul semestru al acestui an, la 6,2 mil. lei (1,4 mil. euro), de aproape 3,5 ori fata de 1,7 mil. lei, cat realiza in perioada similara a anului 2008.

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele obtinute in primele sase luni sunt conforme cu asteptarile initiale ale companiei, cand Albalact previziona pentru 2009 un ritm mai mare de crestere decat cel al pietei, de 5-7%. La inceputul acestui an, Raul Ciurtin, presedintele si actionarul Albalact, declara pentru Ziarul Financiar ca intentioneaza sa obtina pana la finalul acestui an o crestere de 40% a cifrei de afaceri comparativ cu rezultatul obtinut in 2008.

Producatorul de lactate a deschis un centru logistic langa Bucuresti, cu o investitie de trei milioane de euro, si urmeaza sa incheie prima etapa de modernizare a fermei proprii din Vaidei, judetul Hunedoara, investitie care se va ridica la aproape doua milioane de euro. Tot anul acesta, in toamna, compania a planificat finalizarea investitiilor si pentru fabrica din Campulung Moldovenesc.

Potrivit reprezentantilor Albalact, in prima jumatate a acestui an consumul din FMCG (bunuri de larg consum) a continuat sa creasca din punct de vedere cantitativ. Cu toate acestea, valoarea achizitiilor realizate a fost mai mica decat in anii precedenti.

"Oamenii cumpara la fel de multe lactate, dar s-au orientat spre produse de baza ieftine. Promotiile de pret au devenit strategia de baza in aceasta perioada, deoarece marii producatori mizeaza acum pe lactatele cu valoare mai mica, iar retailerii joaca si ei pe promovarea puternica a marcilor lor private", sustin acestia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO