Cea mai mare cerere pe piaţă este pentru nuanţele de gri (29%), urmate de albastru cu 16%, roşu cu 14% şi 13% alb, în timp ce negrul are numai 4%
Creşterea parcului auto naţional, chiar şi prin importuri de automobile second-hand, contribuie la majorarea vânzărilor companiilor din piaţa vopselelor, însă tipul de maşini din parc influenţează direct valoarea pieţei.
„Parcul auto, tipul de maşini şi de vopsea sunt toate elemente legate direct de puterea de cumpărare. Cu cât vârsta parcului este mai mare, cu atât se vopsesc mai multe maşini, dar de asemenea există şi o cerere mare pentru vopsele ieftine”, a spus Bogdan Jambori, business unit manager în cadrul producătorului de vopsele Policolor.
În România vârsta medie a autoturismelor a crescut spre 14 ani în 2014, faţă de 11 ani în 2007, pe fondul scăderii puternice a vânzărilor de maşini noi şi al importurilor masive de automobile vechi.
Dintre culori, cea mai mare cerere pe piaţă, cu o cotă de 29%, este pentru nuanţele de gri, urmate de albastru cu 16%, roşu cu 14% şi 13% alb, în timp ce negrul are numai 4%, vopseaua fiind utilizată în special de modelele premium şi de lux şi de maşinile oficiale.