„Zonele de birouri Nord Băneasa şi Pipera Nord sunt mai slab deservite de mijloace de transport în comun, aşa că acolo dezvoltatorii sau chiriaşii au pus la dispoziţia angajaţilor microbuze pentru a realiza transferul între clădiri şi mijloacele de transport în comun - staţiile de metrou Pipera, pentru Pipera Nord, şi Aviatorilor, pentru Băneasa“, spune Mădălina Cojocaru, partner office agency în cadrul companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.
Potrivit datelor DTZ, cele mai mari parcări ale unor proiecte din nordul Capitalei sunt în cadrul Iride Business Park, Novo Park şi City Gate, dezvoltări care pot găzdui peste 1.000 de maşini fiecare. O densitate mai mare a locurilor de parcare raportat la suprafaţa clădirilor de birouri se regăseşte în parcurile de afaceri dezvoltate de-a lungul şoselei Bucureşti-Ploieşti, unde dezvoltatorii au dispus de suprafeţe mai mari de teren şi unde nu există acces la reţeaua de metrou.
„Estimăm că aproximativ 25-30% (dintre angajaţii companiilor chiriaşe - n. red.) utilizează maşinile personale pentru a călători către şi de la locul de muncă, în timp ce restul folosesc mijloacele de transport în comun şi/sau serviciile de shuttle bus disponibile, care asigură accesul rapid către clădiri“, spune Sorin Vişoianu, country manager operations Immofinanz în România.
Numărul de călători la staţia Aurel Vlaicu, cea mai frecventată de corporatişti, într-o zi din octombrie, luna cea mai aglomerată din an, potrivit Metrorex, a crescut cu peste 2.000 în ultimii trei ani, de la 22.685 la 25.052.