ZF 24

Casuneanu, de la milionar la doi ani de la Revolutie la multimilionar din drumuri

21.12.2009, 11:27 207

Cunoscut drept proprietarul singurei masini Bugatti din tara sia uneia dintre cele mai mari case din Romania, a carei prezentareare 300.000 de accesari pe Youtube, Costel Casuneanu, 50 de ani,este unul dintre primii regi ai asfaltului, care s-au format lainceputul anilor 2000.

Casuneanu detine deja un mini-imperiu in zona Moldovei insectoare precum infrastructura, transport sau industria lemnului,cea mai importanta companie din grup fiind PA & COInternational, care este implicata in constructia unui tronson alautostrazii Bucuresti-Ploiesti, precum si in largirea la patrubenzi a centurii Vest din Ploiesti.

Businessul PA & CO International a fost inceput imediat dupaRevolutie, in 1990, sub denumirea de International TransportServices (ITS), si in 1991 cifra de afaceri deja ajungea la 1,3milioane de dolari. La inceput, Costel Casuneanu, impreuna cu sotiasa Paulina, au intrat in domeniul transporturilor si a ajuns inpatru ani de zile la 120 de masini de marfa.

Urmatorul pas a fost o investitie intr-o fabrica de parchettriplustratificat la Onesti si extinderea productiei cu panouri delemn, usi si ferestre, prin formarea companiei PA & COIndustrie. Ulterior, la sfarsitul anilor '90, afacerile s-audiversificat si pe segmentul constructiilor civile siindustriale.

Cel mai important contract pe care il are PA & COInternational pe segmentul drumurilor nationale si autostrazi esteconstructia tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km), inparteneriat cu firmele Spedition UMB (detinuta de DorinelUmbrarescu) si Euroconstruct Trading '98 (controlata de oamenii deafaceri Dan Besciu si Sorin Vulpescu), cu o valoare totala de 883,7mil. lei (210 mil. euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro). Celetrei entitati au fost de altfel primele companii romanesti care aucastigat un contract de constructie de autostrazi.

Dezvoltarea afacerilor l-a transformat pe omul de afaceri siintr-un colectionar de masini de epoca si detine mai multe marcidin anii '20-'70 cum ar fi Mercedes, Ford sau Jaguar. (Anuarul 20de ani de capitalism)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO